توسعه عدالت فرهنگی در روستا‌های مازندران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: کتاب خانه‌های سیار روستایی گامی برای توسعه عدالت فرهنگی در روستا‌های مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،محمد علی یزدان شناس مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: ظرفیت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون گامی موثر برای توسعه عدالت فرهنگی در روستا‌های مازندران است و مسئولان باید از آن حمایت کنند.

او با بیان اینکه همه کودکان حق دارند از امکانات فرهنگی بهره‌مند شوند، افزود: کتاب‌خانه‌های سیار روستایی ظرفیت قابل توجهی در جهت ارائه خدمات فرهنگی برای مناطق محروم است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: با توجه به هزینه بر بودن ساخت مکان‌های فرهنگی، کتاب خانه سیار روستایی با کم‌ترین هزینه می‌توانند ۲۰ روستا را زیر پوشش قرار دهند.

یزدان شناس با بیان اینکه هر کتابخانه سیار روستایی ۲۰ روستا را زیرپوشش قرار می‌دهد، افزود: استفاده از کتابخانه‌های سیار روستایی برای افراد به صورت رایگان است.

او با بیان اینکه همه فعالیت‌هایی که در کتابخانه ثابت انجام می‌شود، در کتابخانه‌های سیار روستایی هم انجام می‌شود، گفت: این کتابخانه‌ها در قالب یک خودرو از سوی یک مربی آموزش دیده به روستا‌ها اعزام می‌شود.

۵ کتابخانه سیار روستایی در شهر‌های نکا، میاندورود، بابل، فریدونکنار و سوادکوه فعال است.

انتهای پیام/ س

گسترش کتاب خانه‌های سیار روستایی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار