اولین فناوری کروز کنترل مبتنی بر هوش‌ مصنوعی در خودروهای هیوندا

هیوندا قصد دارد اولین کروز کنترل مبتنی بر هوش مصنوعی را در خودروهای خود به کارگیری کند.

اولین فناوری کروز کنترل مبتنی بر هوش‌ مصنوعی در خودروهای هیوندابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنایع خودروسازی هیوندای گام مهم دیگری را برای هرچه هوشمندتر کردن و افزایش قابلیت‌های خودروهای خودران خود برداشت. این شرکت مطرح کره‌ای در حال حاضر مشغول کاربر بر روی پروژه‌‌ای است که امکان رانندگی آسوده و راحت را در اختیار صاحبان اتومبیل‌های هیوندای قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید: اقدام ارزشمند هیوندای برای حفظ جان رانندگان


هیوندای از توسعه نخستین سیستم کروز کنترل هوشمند در خودروهای خود خبر داد. مدیران این شرکت معتقدند کروز کنترل هوشمند می‌تواند الگوی رفتاری رانندگان را تغییر داده و از این پس شاهد کاهش ترافیک و عملکرد بهتر خودروهای در مسیرهای پررفت و آمد باشیم. در واقع این فناوری نظیمی جامع را در شکل‌دهی به ترافیک‌های شهرب به وجود می‌آورد. 

اولین فناوری کروز کنترل مبتنی بر هوش‌ مصنوعی در خودروهای هیوندا

کروز کنترل هوشمند، فناوری هیوندای برای توسعه خودروهای خودروان

ترکیب فناوری اولین کروز کنترل هوشمند با هوش‌مصنوعی توانایی‌هایی شگفت‌انگیز به آن داده و می‌تواند تحولی در صنایع خودروسازی و به ویژه خودورهای خودران به وجود آورد. البته هیوندای اعلام نکرده است که سیستم کروز کنترل هوشمند را در خودروهای خودران به کارگیری می‌کند بلکه آن را ویژگی برای اتومبیل‌های عادی این شرکت دانسته است.

کارشناسان فناوری معتقدند هیوندای با توسعه چنین فناوری‌هایی مشتریان خود را به سمت اتومبیل‌های خودمختار کشانده و به تدریج فرهنگ استفاده از این نوع وسایل نقلیه در طرفداران خود به وجود می‌آورد. کروز کنترل هوشمند(Smart Cruise Control) با اندازه‌گیری فاصله خودرو با اتومبیل و موانع موجود در مسیر و هم‌چنین اسکن دائمی تمام محیط اطراف اتومبیل، سرعت مشخصی را برای وسیله نقلیه در نظر گرفته و با همان سرعت بدون اینکه نیالزی به کنترل و هدایت خودرو از سوی راننده باشد، آن را هدایت می‌کند. 

اولین فناوری کروز کنترل مبتنی بر هوش‌ مصنوعی در خودروهای هیوندا

فناوری هوش مصنوعی این امکان را در اختیار اتومبیل هیوندای قرار می‌دهد که الگوی رفتاری راننده شامل مواردی مانند سرعت و شتاب در بازه‌های زمانی مختلف در نظر گرفته و با تجزیه و تحلیل آن‌ها، مخطلوب‌ترین کیفیت رانندگی را ارائه می‌دهد. 

انتهای پیام/

به کارگیری فناوری کروز کنترل هوشمند در خودروهای هیوندای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.