دریاچه نئور احیا می‌شود

فرماندار اردبیل گفت: احیای دریاچه نئور که دارای طبیعت زیبا و مناظر گردشگری خاصی است، در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  مسعود امامی‌یگانه، فرماندار اردبیل امروز در جلسه تدوین برنامه مدیریت جامعه تالاب نئور اردبیل گفت: این دریاچه می‌تواند به جاذبه‌های گردشگری خوبی تبدیل شود و حفاظت و صیانت آن نیازمند مشارکت همگانی است.

او افزود: جلوه‌های گردشگری تالاب نئور ناشناخته مانده و این مجموعه باید برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود هر چند امسال مورد استقبال بیشتر گردشگران قرار گرفت.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه زیرساخت‌های تالاب نئور ضعیف است، گفت: ضعف زیرساخت‌های تالاب نئور مورد اعتراض مسئولان و حتی امام جمعه اردبیل است که باید تلاش شود زیرساخت های اولیه در آن تامین شود.

امامی یگانه افزود: با اجرای طرح جامع می‌توان زیرساخت‌های این مجموعه را تامین کرد.

سعید شهند ،مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل هم در این جلسه از تلاش و برنامه‌ریزی برای حفاظت از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و محیط‌زیستی منطقه حفاظت شده نئور خبر داد.

او با اشاره به اهمیت تالاب‌ها و ارزش اکولوژیکی آنها گفت: تالاب نئور به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی و منطقه نمونه گردشگری استان نقش مهمی در حفظ تنوع زیستی، تامین آب شیرین و حفظ تعادل زیستی منطقه دارد.

شهند اظهارداشت: مدیریت زیست بومی تالاب حفاظت شده نئور با همکاری ارگان‌های اجرایی ذیربط و جوامع محلی پس از تدوین و طرح در شورای برنامه‌ریزی استان عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

تالاب نئور یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار