سوری مطرح کرد:

ایجاد طرح اپیدمیولوژیست آنکال و بیمارستانی در علوم پزشکی شهید بهشتی/ مسئولان در کنگره‌های علمی حضور ندارند

رئیس نهمین کنگره اپیدمیولوژی ایران گفت: برنامه داریم طرح اپیدمیولوژیست آنکال و بیمارستانی در علوم پزشکی شهید بهشتی را اجرایی کنیم.
ایجاد طرح اپیدمیولوژیست آنکال و بیمارستانی در علوم پزشکی شهید بهشتی/ مسئولان در کنگره‌های علمی حضور ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید سوری رئیس نهمین کنگره اپیدمیولوژی ایران در افتتاحیه این کنگره که در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در بسیاری از کنگره‌های علمی سیاست گذاران مرتبط با موضوع غایب هستند و این ضعف بزرگی است.

او ادامه داد: امیدواریم این فضا در کشور ایجاد شود که مسئولان یا نماینده آن‌ها در کنگره‌های علمی مرتبط با حوزه حضور داشته باشند و نتایج تحقیقات و مطالعات را درک و از آن‌ها استفاده کنند.

سوری بیان کرد: ما به دنبال ایجاد آنکال اپیدمیولوژیست در دانشگاه شهید بهشتی هستیم بدین شکل که وضعیت تحت پوشش دانشگاه را به بخش‌های مختلف تقسیم کنیم و هر اپیدمیولوژیست مسئول یک بخش باشد و بیماری‌های منطقه تحت پوشش خود را رصد و کنترل کند.

رئیس نهمین کنگره اپیدمیولوژی ایران ادامه داد: ما به دنبال جذب اپیدمیولوژیست‌ها در بیمارستان‌ها هستیم چرا که حضور اپیدمیولوژیست در بیمارستان به کنترل بیماری‌ها کمک می‌کند.

او بیان کرد: باید در برخی حوزه‌ها اپیدمیولوژیست‌ها نقش پررنگ‌تری داشته باشند همان گونه که ما توانستیم ۲۷ هزار کشته در تصادفات جاده‌ای را به ۱۶ هزار تصادف در سال کاهش دهیم.

سوری اظهار کرد: اپیدمیولوژی نقش اساسی در سلامت جامع دارد، اما هنوز در ردیف‌های سازمانی و بیمارستان‌ها اپیدمیولوژیست‌ها حضور ندارند.


بیشتر بخوانید: وضعیت قرمز ایران در شاخص ریزگرد‌ها و حوادث ترافیکی / آمار بالای بیماری‌های قلبی در دو منطقه تهران / آماده ایجاد مرکز توسعه پایدار سلامت در شهید بهشتی هستیم


در ادامه اکبری مشاور وزیر بهداشت اظهار کرد: در حوزه اپیدمیولوژی ما با پیشنهاد وزیر بهداشت به ریزفاکتور‌های موثر بر سلامت جامعه توجه کردیم که در رأس آن‌ها فشار خون قرار دارد و در این زمینه بسیج ملی کنترل فشار خون را طراحی و اجرایی کردیم.

او ادامه داد: در جایگاه‌های بعدی باید به موضوع جمعیت و سلامت روان توجه داشته باشیم و به کمک علم اپیدمیولوژی می‌توان با مبانی علمی قوی به فکر حل چالش‌های نظام سلامت بود.

انتهای پیام/

اپیدمیولوژی نقش اساسی در سلامت جامع دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.