حجت‌الاسلام روحانی در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی:

اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد/ تأکید بر ضرورت الکترونیکی کردن نظام مالیاتی کشور برای جلوگیری از فرار مالیاتی

رئیس جمهور گفت: اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد و فرهنگسازی و تعامل بیشتر با مردم، روند پرداخت مالیات را تسهیل می‌کند.

اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد/ تأکید بر ضرورت الکترونیکی کردن نظام مالیاتی کشور برای جلوگیری از فرار مالیاتیبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور روز سه‌شنبه در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی، مراقبت از بنگاه‌ها و کسب و کار‌های کوچک را ضروری خواند و اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که این مجموعه‌ها تحت فشار مالیاتی قرار نگیرند و همزمان لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بنگاه‌های بزرگ فرار مالیاتی نداشته باشند.

حجت‌الاسلام روحانی در این جلسه که با حضور «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی و آقای «امیدعلی پارسا» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، گفت: این مهم نیز تنها از طریق الکترونیکی کردن نظام مالیاتی کشور محقق خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه «رضایت مردم زمانی بیشتر حاصل می‌شود که هر کس بدون تبعیض و براساس کسب سهم درآمدش، مالیات پرداخت کنند»، تأکید کرد: هدف‌گذاری سازمان مالیاتی باید اجرای کامل قانون و کاستن از دخالت‌های مأموران و محاسبه مالیاتی از طریق الکترونیکی و با روش‌های هوشمند، باشد.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: مبارزه با فساد باید در درون سازمان مالیاتی با جدیت پیگیری شده و تلاش شود با هوشمندسازی، ارتباط مراجعات حضوری قطع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها به منظور هوشمندسازی و عدالت مالیاتی باید با سازمان امور مالیاتی کشور همکاری نزدیک داشته باشند.

در ابتدای این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، گزارش‌هایی را از عملکرد سازمان مالیاتی به همراه چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه ارائه کردند.


بیشتر بخوانید: نارضایتی مردم از برچسب‌های تبلیغاتی روی در منازل/ جریمه نقدی متخلفان به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد


انتهای پیام/

دریافت بدون تبعیض مالیات از سهم درآمد، باعث رضایت مردم می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۱۵:۴۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اگر مسئولین کشور به فکر افزایش درآمد مالیاتی هستند باید رونق بازار و گسترش تجارت ها را در کشور برنامه ریزی کنند. اکنون بروکراسی های متعدد و ضوابط مختلف،کسب ها را دچار رکود کرده است.باید برای تجارت های کوچک وبزرگ تشویق قرار داد تادرآمد ها بالا رود و در سایه درآمد بتوان مالیات بیشتر گرفت .فشار مالیاتی موجب تعطیلی واحد ها و نتیجه معکوس با سیاست های جدید است.برخی قوانین باید تغییر کند.موانع کار باید از بین ببرد و به کسبه امید داد.واردات و صادرات از انحصار در آیند و تسهیلات ارزان در اختیار همه تجار قرار گیرد و هر کس بتواند براحتی جواز یا مجوز بگیرد حتی بدون داشتن مکان که نیاز به سرمایه زیاد دارد. .شعار تجارت بیشتر، مالیات بهتر سرلوحه قرار گیرد.
آخرین اخبار