افزایش ابتلا به سرطان بین زنان

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر گفت: آمار سرطان بخصوص در بانوان درحال افزایش است و باید فرهنگ غربالگری و مقابله با سرطان گسترش یابد.

حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در نشست هماهنگی پویش مقابله با سرطان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، با بیان اینکه اعلام برخی ارقام ممکن است باعث التهاب شود، اما نباید حقیقت را پوشاند،گفت: آمار سرطان بخصوص در بانوان درحال افزایش است و باید فرهنگ غربالگری و مقابله با سرطان گسترش یابد.

او افزود: تشخیص دیرهنگام، کتمان کردن بیماری و فرهنگ نادرست ازجمله مهم ترین‌مشکلات در مواجهه با سرطان است

مبشری با بیان اینکه پیشگیری و تشخیص زود هنگام هزینه‌ای ندارد، بر لزوم کاهش ۳۰ درصدی این بیماری با روش‌های تشخیصی و آموزشی تاکید کرد و گفت: تحرک کم، تغذیه نامناسب، زندگی ماشینی از عوامل ابتلا به سرطان است.

او افزود: سالانه ۹۰ هزار سرطان در کشور کشف و ۳۰ هزار مرگ و میر ثبت می‌شود

رییس شبکه بهداشت و درمان بیماری‌های قلبی عروقی را اول، سرطان و تومور‌ها را دومین و سوانح را سومین عامل مرگ و میر در شهرستان رامسر اعلام کرد.
 
او با اشاره به اینکه پویش فشارخون با موفقیت در شهرستان اجرا و وارد مرحله پیگیری و درمان شد گفت: پویش سرطان پستان را در رامسر با گروه هدف ۳۰ تا ۶۹ سال بصورت غربالگری و آموزش آبشاری اجرا خواهیم کرد.

مبشری افزود: از ۲۰ هزار و ۵۳۱ نفر گروه هدف زنان رامسری این پویش تاکنون ۹۹۸۰ تاکنون غربالگری شده اند

مبشری پیوست فرهنگی به اجرای این پویش را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: اصحاب رسانه، فعالان مجازی و هنرمندان نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در این پویش دارند که از آنان میخواهیم در این امر شهرستان را همراهی کنند.

 اردشیر صارمی رییس بیمارستان رامسر نیز در این جلسه از بزرگ نمایی بحث رادیواکتیو به عنوان عامل سرطانی در رامسر انتقاد کرد و با بیان اینکه این گاز رادون از صد‌ها سال قبل در رامسر وجود داشت گفت: آمار سرطان طی سال‌های اخیر در رامسر افزایش یافته است که مهم‌ترین عامل آن تغییر نحوه زندگی است

او افزود: آمار سرطان پستان در حوزه شهری بیشتر از حوزه روستایی در شهرستان است.

صارمی از وجود پتانسیل و تجهیزات کامل از جمله دستگاه ماموگرافی با هزینه چند میلیاردی در رامسر خبر داد و بر لزوم مشارکت مردم تاکید کرد.

در این جلسه پزشکان متخصص، سمن ها، کارشناسان حوزه‌های بهداشتی و نمایندگان ادارات مرتبط با بیان نظرات و برنامه ریزی، از آمادگی شهرستان برای آغاز این پویش مهم خبر دادند.

انتهای پیام/س
 

آمار سرطان بین زنان درحال افزایش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.