تولید محوری اساسی ترین نیاز اقتصاد کشور

استاندار خراسان حنوبی گفت: با توجه به شعار سال تولید محوری اساسی ترین نیاز اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت:انتظار می‌رود عملکرد مدیران در حوزه‌ی اقتصادی در جهت رفع موانع تولیدی باشد.

اوبا بیان اینکه دولت نیز باید شرایطی را برای تولید کنندگان بخش خصوصی فراهم کند افزود: ایجاد سرمایه در گردش یکی از این موارداست که در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده است.

معتمدیان بیان کرد: اختصاص ۳۰۰ میلیارد از محل تبصره ۱۸ و اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان ازمحل اشتغال روستایی به استان از جمله این موارد است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کاهش صادرات در ۲ سال اخیر اظهار کرد:باید در کار گروه‌های توسه صادرات به دنبال راه حل‌هایی جهت افزایش صادرات بود.

او با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اتخاذ شده جلوگیری از اجرای طرح‌های آب بر در استان است، تصریح کرد:این طرح برای اولین بار در کشوردر خراسان جنوبی به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

معتمدیان از جمله اولویت هادر استان را توجه به صنایع فراوری محصولات استراتژیک، صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات معدنی دانست و گفت:کار گروه اشتغال باید اهتمام ویژه‌های بر این موضوعات داشته باشد.

جهانی دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به پیله ور ها  پیشنهاد داد: ملاک تعیین مالیات برای پیله وران خروجی گمرک قرار نگیرد وتنها بر اساس درآمدشان مالیات برای آن‌ها اعمال شود.

امیری دبیر کانون کارفرمایان استان نیز در این جلسه به بحث مالیات بر ارزش افزوده در مناطق کم توسعه یافته پرداخت و افزود:سهم مالیات استان به نسبت کل کشور ۲۷ صدم درصد است.

او با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر مصرف است ،بیان کرد: یکی از دلایل افزایش تعداد بالای پرونده‌های مالیاتی تولید کنندگان این است که باید مالیات ماده‌ی اولیه و مصرف کننده نهایی را (به دلیل پیدا نکردن مصرف کننده نهایی محصولاتش) پرداخت کند.

امیری با بیان اینکه در سال ۸۷ اولین نوک پیکان مالیات بر ارزش افزوده به سمت تولیدکنندگان بود، تصریح کرد:اگر در سال ۶۶ به دلیل وجود جنگ این لایجه مسکوت ماند اکنون نیز در جنگ اقتصادی هستیم و باید تولید کنندگان را یاری کرد.

دبیر کانون کارفرمایان استان در این خصوص به ارائه پیشنهادات در حوزه‌ی تولید کنندگان استانی پرداخت و افزود: با توجه به کم برخوردار بودن خراسان جنوبی، این استان توجیه اقتصادی ندارد بنابراین بایستی مالیات بر ارزش افزوده ببرای واحد‌های تولیدی که دارای پروانه بهره برداری هستند و می‌توانند اشتغال مولد راداشته باشند مسکوت بماند.

او همچنین یکی دیگر از راهکار‌های حمایت از تولید کنندگان را نهادینه کردن یک ضریب مالیاتی برای مالیات بر ارزش افزوده دانست و بیان کرد: منصفانه نیست که مالیات بر ارزش افزوده در تهران و نهبندان با یک ضریب یکسان (۹ درصد) اعمال شود و باید این موضوع را از طریق سران سه قوه در کشور پیگیری کرد.

نباتی مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی در این خصوص ادامه داد: ازتولید کنندگان میزان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود که، تنها ۳ درصد به حساب شهرداری واریز می‌شود.

امیر حسن خانی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نرخ تورم در استان خراسان جنوبی در کشور را بیشتر از سایر استان‌ها دانست و گفت: کاهش مالیات برارزش افزوده درمجلس نیازمند دو سوم آرا را دارد و روند سختی خواهد داشت.

او همچنین در خصوص معافیت‌های مالیاتی در استان افزود: بسیاری از شهرستان‌ها و شهرک‌های صنعتی مشمول این معافیت‌ها هستند، اما مدیران شهرک‌ها در شهرستان هایی، چون فردوس، سرایان، بشرویه وطبس مالیات پرداخت می‌کنند.

امیر حسن خانی با بیان اینکه دولت معتقد به ایجاد بودجه بدون نفت است، تصریح کرد: باید به تولید کنندگان این اجازه را داد تا تولید را شروع و به آن‌ها کمک کرد، در غیر این صورت تولید نفس و جانی نخواهد گرفت.

مدیر کل امور مالیاتی استان نیز در ادامه اظهار کرد: درشهرستان‌هایی مانند سرایان یا فردوس از معافیت مالیاتی برخوردار هستند، اما مطابق ماده ۱۴۶ قانون مالیات‌های مستقیم تولید کنندگان می‌بایست مدارک و اسناد خود را ارائه دهند و مادامی که اظهارنامه هایشان را تحویل ندهند مشمول قانون نخواهند شد.

انتهای پیام /ی

مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر مصرف است

برچسب ها: تسهیلات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.