اتفاق بی سابقه در خرید تضمینی مرکبات از باغداران / تصویب نرخ ۴۵٠٠ تومانی پرتقال

در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور با حضور اعضای این ستاد و استاندار مازندران نرخ خرید تضمینی ۴۵٠٠ تومانی پرتقال از باغداران تصویب شد.

صدرا علی اکبر خانی مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران ایران در حاشیه این نشست در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: امروز شاهد اتفاقی بی سابقه بودیم که دست دلال ها را از باغ‌های پرتقال مازندران کوتاه می‌کند.

او افزود: با حمایت استاندار مازندران و همراهی مدیرکل صمت و رئیس اتحادیه باغداران استان، کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور قیمت ۴۵٠٠ تومانی را برای خرید پرتقال شب عید باغداران مازندران تصویب کرد.

خانی با بیان اینکه این افزایش قیمت خرید تضمینی در تاریخ مرکبات کشور بی‌سابقه است گفت: از این پس این نرخ، مبنای خرید پرتقال از باغداران خواهد بود و به شدت دلالی را در این زمینه کاهش می‌دهد، زیرا وقتی دولت حاضر است پرتقال تنظیم بازاری را از باغدار با این قیمت بخرد دیگر برای دلالان حضور در بازار صرفه ندارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران ایران گفت: این افزایش نرخ همچنین قیمت میوه روی درخت را نیز به نفع تولید کننده بالا می‌برد و دلالی سر باغ را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

او افزود: این نرخ گذاری که امروز با حمایت و اصرار استاندار مازندران صورت گرفت به تمامی باغداران کشور سود می‌رساند و ٣ میلیون تن مرکبات تولیدی را به نفع تولید کننده مدیریت می‌کند.

خانی گفت: تثبیت چنین قیمتی از اضطراب بازار می‌کاهد و خیال تولیدکنندگان را از سود عادلانه و مناسب راحت می‌کند و موجب آرامش روانی در بازار خواهد شد

قوانلو مدیرکل صمت مازندران نیز در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: مازندران امسال مباشر خرید و تامین کننده تامسون و پرتقال شب عید کل کشور شده که وظیفه مهم و بزرگی است.
بیشتر بخوانید:آغاز برداشت پرتقال پیش رس در مازندران

او افزود: طبق توافق صورت گرفته، مازندران امسال مجموعا ٣٠ هزار تن خرید تضمینی با نرخ ۴۵٠٠ تومان خواهد داشت که این قیمت دو فایده بزرگ دارد، اول اینکه در شرایط فعلی که وقت عرضه مرکبات است سود باغداران را بالا می‌برد و در شب عید با تثبیت نرخ بر اساس توزیع میوه ذخیره شده به نفع مصرف کننده خواهد بود.

قوانلو گفت: پنجشنبه جلسه‌ای با حضور عوامل این کار برگزار خواهد شد و از روز شنبه آرام آرام خرید را آغاز خواهیم کرد تا ذخیره سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/ک


مازندران مسئول خرید مرکبات شب عید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.