دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم مطرح کرد؛

حجم قابل توجه معتادان غیربومی در قم

شریفی گفت: به دلیل زیارتی بودن شهر قم و کثرت مسافرین و مهاجرین بیشترین معتادین را در این قشر داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، ابوالفضل شریفی دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم  با اشاره به اینکه تاکنون کار‌های زیادی درزمینه پیشگیری، آموزش، درمان و مبارزه با مواد مخدر در استان قم انجام شده و خیلی کار‌های دیگر نیز باید صورت پذیرد گفت: مهم‌ترین کاری که باید شکل گرفته و خواستار حمایت هستیم، در بحث انتظامی است.

او توضیح داد: پلیس مواد مخدر شهرستان قم باید هرچه زودتر به‌صورت ساختاری شکل بگیرد و از وضعیت فعلی که تحت امکانات و نیروی پلیس شهرستان قرار داشته خارج شود تا پلیس مبارزه با مواد مخدر به‌طور خاص برای شهرستان قم هم تشکیل شود.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با بیان اینکه به دلیل زیارتی بودن شهر قم و کثرت مسافرین و مهاجرین بیشترین معتادین را در این قشر داریم، تصریح کرد: جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال استان قم را مصرف‌کنندگان مستمر به مواد مخدر تشکیل می‌دهند و باید بتوانیم در بحث امنیت شهری کار بهتری انجام دهیم.

شریفی ادامه داد: موضوع مبارزه با مواد مخدر بحث‌های جدی داشته و امسال نسبت به پارسال ۶۰ درصد افزایش کشفیات داریم که این اتفاق در منطقه‌ای از کشور که ۸۰۰ کیلومتر با مرز‌ها فاصله داشته یک نقطه قوت برای استان است و نشان‌دهنده کار خوب پلیس قضایی است.

او عنوان کرد: قم به‌عنوان دروازه پایتخت باید دارای دستگاه‌های روز در بزرگراه‌ها و معابر باشد تا با کمک تجهیزات فنی بتوانیم به‌عنوان معین تهران کار مؤثری انجام داده باشیم و فراموش نکنیم قم به دلیل قرار داشتن در شاهراه مواصلاتی کشور کشفیات زیادی دارد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با تصریح بر اینکه در بحث اعتیاد موضوعی به اسم بسیج عمومی باید شکل گرفته تا بتوانیم موفق باشیم، اضافه کرد: اخیراً موضوع آموزش طلاب را داشتیم که حرکت نوینی است و طلبه‌های حوزه‌های علمیه در حوزه مباحث پیشگیرانه در مراکزی مانند مساجد و کانون‌های فرهنگی، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ستاد اقامه نماز استان به ایفای نقش خواهند پرداخت.

انتهای پیام/الف

بیشترین حجم معتادان قم مربوط به غیربومی‌هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.