معاون استاندارقم مطرح کرد؛

افزایش دایره پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش قم

غضنفری گفت: باید از منابع موجود دربانک‌ها و واحد‌های صنعتی بهترین استفاده ممکن صورت بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم روز سه شنبه درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم درسالن جلسات فرمانداری گفت: روند جذب تسهیلات رونق تولید درقم وضعیت مطلوبی به خود گرفته است، تاخیر ۶ ماهه در ابلاغ پرداخت تسهیلات رونق تولید باید جبران شود.

او افزود: نیاز به سرمایه در گردش یکی از دغدغه‌های مهم تولید کنندگان استان است، اما باید نسبت به بازگشت تسهیلات بانکی توسط فعالان اقتصادی نیز توجه شود.

معاون استاندارقم تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان از مجموع تبصره ۱۸ و محل رونق تولید، تسهیلات سهم استان است که باید نسبت به جذب کامل آن اقدام شود.

غضنفری گفت: درصورتی این رقم به صورت کامل جذب و از متقاضیان سرمایه گذاری نیز حمایت لازم صورت بگیرد، وضعیت اشتغال و تولید استان در آینده روشن و امیدوار کننده‌تر خواهد شد.

او بیان داشت: مجموعه مدیریت استان نسبت به احیا، توسعه و افزایش اشتغال و تولید واحد‌های صنعتی تاکید دارد.روند پیشرفت و تامین زیرساخت‌های شهرک کفش و دمپایی روند مطلوبی ندارد، طبق برنامه باید تا دهه فجر امسال چند واحد در این شهرک به مرحله بهره برداری برسد.

غضنفری بیان کرد: برای راه اندازی شهرک کفش و دمپایی باید شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به واگذاری زمین و شرکت نیروی توزیع برق در تامین ۱۰ مگاوات برق مورد نیازاقدام کند.

او گفت: برای راه اندازی شهرک کفش و دمپایی تا دهه فجر امسال باید شرکت گاز استان، نیاز این شهرک را در اسرع وقت تامین کند. روند واگذاری عرصه و زمین درشهرک کفش و دمپایی به زودی آغاز شود.

غضنفری گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان نسبت تامین ۱۰ مگاوات برق شهرک کفش و دمپایی تعهد داده و باید در زمان بندی مشخص زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

او بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی باید تا هفته آینده از روند واگذاری زمین در این اراضی ۹۶ هکتاری گزارش جامعی ارائه دهد.

این شهرک تخصصی در زمینی به مساحت ۶۳ هکتار در قالب فاز توسعه ۹۶ هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه احداث خواهد شد.

۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب عملیات خاکی و زیرسازی و ۸ کیلومتر فاضلاب برای احداث این شهرک صنعتی انجام می‌گیرد.

او با اشاره به ایجاد ناحیه صنعتی پوشاک در شهرکهک بیان داشت: پوشاک از نظر رتبه بندی زیست محیطی در از صنعت‌های نوع الف محسوب شده و مشکلی از نظر استقرار ندارند.

بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد.

انتهای پیام/الف

دایره پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش قم افزایش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار