معاون سازمان استاندارد:

تحول اقتصاد کشور در گرو رونق صنعت غدای حلال میسر می شود

وحید مرندی‌مقدم گفت: توجه به صنعت غذای حلال علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار اقتصاد ایران را متحول می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید مرندی‌مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد گفت: نقش ایران در توجه به استاندارد حلال در بین کشور‌های اسلامی قابل قبول است و باید با برنامه‌ریزی هدفمند و توجه به اصول اقتصادی این رویه تقویت شود.

او افزود: توجه به استاندارد‌های بین المللی و تدوین این طرح در کشور، رویکرد موثر و مهم برای افزایش سهم ایران در تجارت حلال در بین کشور‌های اسلامی است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: مبنای استاندارد حلال در بین کشور‌های اسلامی توجه به اشتراک‌ها است و براساس این رویکرد این صنعت سالانه شاهد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی در جهان هستیم.

مرندی‌مقدم با اشاره به گردش مالی محصولات غذایی استاندارد با نشان حلال در جهان، بیان کرد: سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار گردش مالی در بخش محصولات غذایی با نشان حلال در جهان ثبت می‌شود.

او اضافه کرد: بخش تولید و تجارت حلال ظرفیت مطلوب اقتصادی در کشور است که باید با توجه به زیرساخت‌ها برای رونق این بخش اقدام کرد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: برنامه‌ریزی کوتاه مدت برای جذب پنج درصد از گردش مالی استاندارد حلال در جهان برای ایران برنامه‌ریزی شده است که با اجرایی شدن این طرح اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در کشور افزایش می‌یابد.

انتهای پیام / م

برنامه‌ریزی برای جذب پنج درصد از گردش مالی استاندارد حلال در جهان برای ایران

 

برچسب ها: اخبار سلامت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.