برداشت بیش از ۲۵ هزار تن پسته از باغات فارس/افزایش ۴ برابری

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۵ هزار تن پسته از باغات استان فارس برداشت شود.

برداشت بیش از ۲۵ هزار تن پسته از باغات فارس/افزایش ۴ برابریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجیدرضا پاکاری گفت: از مجموع باغات استان فارس ۳۰ هزار هکتار زیر کشت پسته قرار دارد که ۲۱ هزار هکتار آن بارور و ۹ هزار هکتار آن نهال هستند.

او با بیان اینکه پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول پسته برداشت شد، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵ هزار تن پسته از باغات استان فارس برداشت شود.

پاکاری با بیان اینکه برداشت پسته نسبت به پارسال ۴ برابر افزایش داشته است، ادامه داد: سال گذشته وقوع بلایای طبیعی (بارش تگرگ و باران شدید) و عدم نیاز تامین سرمازدگی در زمان تلقیح گل، منجر به کاهش عملکرد و برداشت این محصول شد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که استان فارس به عنوان قطب تولید پسته و رکوردار این محصول در کشور شناخته شده است.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد سطح زیر کشت استان مربوط به شهرستان‌های نی ریز و سروستان است، گفت: از جمله پسته‌های کاشته شده در استان کله قوچی، احمدآقایی و علی اکبری است.

پاکاری تصریح کرد: با توجه به کیفیت خوب محصول ۷۰ درصد از پسته‌های تولیدی به شهرستان‌های مجاور و کشور‌های همسایه صادر می‌شود که می‌تواند صرفه اقتصادی این محصول را برای کشاورزان بالا ببرد.

کار برداشت پسته هر ساله از اواخر شهریور آغاز و تا اوایل آبانماه ادامه دارد.

منبع: فارس
انتهای پیام/م

استان فارس قطب تولید پسته در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۱:۵۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
میخوام بیشتر بدانم در باری درخت پسته
آخرین اخبار