تولیت آستان قدس رضوی؛

برای کمک به اشتغال جوانان آماده ریسک کردن هستیم/ مافیای واردات، یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان داخلی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور و ایجاد اشتغال پایدار الزامی است.

برای کمک به اشتغال جوانان آماده ریسک کردن هستیم/ مافیای واردات، یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان داخلی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان ایران که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، گفت: بر اساس منویات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، آستان قدس رضوی برای تقویت و بسط اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های علمی در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، هرآنچه در توان داشته باشد انجام خواهد داد.

او درآمدزایی و بهره اقتصادی را از ملزومات هر فعالیت اقتصادی دانست و ادامه داد: با این وجود آستان قدس رضوی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی به هیچ عنوان به دنبال نفع اقتصادی و کسب سود از هر راهی و به هر قیمتی نیست و حاضر هستیم از سود‌های کاذب برای کمک به رفع مشکلات کشور و مردم چشم پوشی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی مافیای واردات را یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: اختاپوس واردات بر برخی بازار‌های داخلی سایه افکنده و مانع از شکل گرفتن تولید داخلی، افزایش ریسک سرمایه‌گذاری و در نتیجه فرار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان از برخی بازار‌ها شده است، آستان قدس رضوی تلاش می‌کند در عرصه‌هایی که بخش خصوصی علاقه‌ای برای ورود به آن‌ها ندارد، اما برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهم است، ورود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی حاضر به پذیرش ریسک اقتصادی در حوزه‌‎هایی است که می‌تواند منجر به خودکفایی بیشتر کشور و اشتغال پایدار برای جوانان شود، افزود: در حوزه‌هایی که منجر به تقویت اقتصاد دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود، حاضر به ریسک هستیم.

او با بیان اینکه در دیدار‌های مردمی تقریبا هر روز درخواست اشتغال داریم، ادامه داد: برای کمک به اشتغال جوانان با تمام وجود آماده ریسک کردن هستیم و به سود حداقلی قانع‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی کار تولید برخی بذر‌ها که کشور وابسته واردات آن‌هاست، آغاز شده است، گفت: در حوزه فعالیت‌های اقتصادی تا آنجا که میسر است به دنبال تصدی‌گری نیستیم و بنای ما حمایت از بخش خصوصی و مردمی است.
 

نیاز به حضور آستان قدس در اقتصاد دانش بنیان 


دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت، به نقش رهبر معظم انقلاب در توسعه علمی و فن‌آوری کشور اشاره کرد و گفت: همواره معظم‌له از جوانان و توسعه علم حمایت کرده‌اند که این حمایت‌ها زمینه‌ساز رشد و گسترش علم و اقتصاد دانش‌بنیان شده است.

او با اشاره به همکاری متقابل این معاونت با آستان قدس رضوی، ادامه داد: همکاری با شرکت داروسازی ثامن و تولید داروی فاکتور ۸ با وجود تمام فشار‌ها از سوی سیستم‌های واردکننده، از جمله حوزه‌های همکاری این دو مجموعه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت مشارکت آستان قدس رضوی در حوزه‌های علمی کشور، گفت: در زمینه‌های اقتصاد دانش‌بنیان نیاز جدی به حضور آستان قدس رضوی احساس می‌شود، چون با ورود این مجموعه، بسیاری از مجموعه‎ها هم به میدان می‌آیند.

ستاری با اشاره به این نکته که اقتصاد دانش‌بنیان ارزش افزوده بسیار بالایی دارد، افزود: ما انتظار نداریم سرمایه‎گذاری صرف اتفاق بیفتد، بلکه باید چرخ تولید و اقتصاد هم بچرخد و مشکلات اشتغال حل شود.
 
انتهای پیام // ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.