مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قم مطرح کرد؛

از بازار سرمایه در جهت رونق تولید قم استفاده شود

علی‌پور گفت: لازم است از ظرفیت بازار سرمایه در جهت رونق تولید استفاده کنیم، زیرا نسبت به نظام بانکی مزیت‌های بسیاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، عادل علی‌پور مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تاکنون از ظرفیت بالای بازار بورس استان قم استفاده نشده است و امیدواریم بتوانیم در آینده از پتانسیل استان قم در بازار سرمایه استفاده کنیم.

او افزود: ظرفیت‌های استان قم خاص است و ویژگی‌های بسیاری دارد که نیازمند توجه است، دراین خصوص نیاز است فرهنگ سرمایه‌گذاری در این استان ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم؛ قم نسبت به استان‌های دیگر باید ویژه‌تر دیده شود و با توجه به آشنایی که نسبت به فعالان اقتصادی در استان قم وجود دارد، این استان هیچ مشکل و مانعی در جهت توسعه و رونق بازار سرمایه نخواهد داشت.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قم بیان کرد: واحد‌های تولیدی نیازمند حمایت هستند که اکنون بیشترین فشار بر روی سیستم بانکی استان است که مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ لازم است از ظرفیت بازار سرمایه در جهت رونق تولید استفاده کنیم، زیرا نسبت به نظام بانکی مزیت‌های بسیاری دارد.

او ادامه داد: اولویت اول در اقتصاد استان، باید ایجاد آگاه سازی و فرهنگ سازی سرمایه‌گذاری باشد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، گام جهشی در اقتصاد استان را شاهد باشیم.

حسین مروجی مدیر تالار بورس قم نیز در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۶ کارگزاری بورس در استان قم فعال هستند که امیدواریم روند توسعه بازار سرمایه در استان قم رشد پیدا کند که یکی از راه‌های توسعه، افتتاح شعب کارگزاری در استان است.

او ادامه داد: سال ۹۸ در بازار بورس، از جهت شاخص و حجم معاملات سال رکورد‌ها بوده است و در استان قم نیز شاهد رشد چشمگیر حجم معاملات و شاخص‌ها بوده‌ایم.

مروجی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۶۲۰ میلیارد تومان معاملات کل بورس قم بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/الف

لزوم استفاده از بازار سرمایه در جهت رونق تولید قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.