مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت استاندارد:

ترخیص کالا با هم افزایی میان دستگاه‌های مرتبط شتاب گرفت

تقی پور گفت: با همکاری دستگاه‌های متولی از فرآیند تکراری در ارزیابی کالا‌ها جلوگیری شده و کالا‌ها زودتر ترخیص می‌شوند.

ترخیص کالا با هم افزایی میان دستگاه‌های مرتبط شتاب گرفتتقی تقی پور مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: این سازمان، یک سازمان حاکمیتی است که به استناد قانون مسئول نظارت بر سلامت و ایمنی مردم است و در بحث صادرات و واردات کالا، وظایفی بر عهده سازمان استاندارد گذاشته تا این هدف یعنی سلامت و ایمنی جامعه تضمین شود و برای اجرای این فرایند، همکاری‌های متناوب و متعددی با دستگاه‌های دیگر داریم.

او با اشاره به هدف دولت برای تسریع در ترخیص کالا‌ها و باقی نماندن کالا‌ها در بنادر و گمرکات کشور، ادامه داد: هدف تمام دستگاه‌‎های زیر مجموعه فرایند ترخیص کالا از جمله استاندارد این است که کالا‌های تولیدی هرچه سریع‌تر به بازار مصرف برسد و در این زمینه همکاری‌های متناوبی با دستگاه‌های متولی از جمله سازمان غذا و دارو و دامپزشکی داریم تا فرآیند تکراری در ارزیابی کالا‌ها صورت نگیرد و کالا‌ها زودتر ترخیص شوند.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد، عنوان کرد: سازمان‌های مسئول در زمینه ترخیص کالا، با ایجاد هم افزایی از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده می‌کنند و همه به اصول سلامت و ایمنی مصرف کننده پایبند هستند.

تقی پور، نبود ارتباط میان بخش خصوصی و استاندارد را یکی از مشکلات برشمرد و گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد نبود ارتباط تنگاتنگ بین بخش خصوصی و استاندارد است که به نظر می‎رسد مشکل از ما یعنی سازمان استاندارد است.

او افزود: شیوه نامه‌های صادراتی و وارداتی تدوین شده که تولید کننده و صادر کننده ما با توجه به نیاز تائید شده بازار هدف، کالا تولید کند، و اگر این کالا مشمول استاندارد اجباری است می‌تواند همان کالا را به استناد درخواست مشتری که اعتبار بخشی شده است، تولید و صادر کند تا به بازار هدف صادراتی، خدشه‌ای وارد نشود.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد همچنین تاکید کرد: ما سربازان ایمنی و سلامتی جامعه هستیم و اجازه نخواهیم داد کالای غیر استاندارد وارد کشور شود.

تقی پور گفت: همان طور که چند وقت پیش از واردات بیش از ۱۴۰ هزار تن ذرت غیراستاندارد جلوگیری کردیم.

او بیان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که ما در  سازمان استاندارد مرزبانان صدیقی برای سلامتی آنان هستیم.

انتهای پیام/ک

ارتباط تنگاتنگ میان بخش خصوصی و استاندارد وجود ندارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.