پذیرش دانشگاه صنعتی اصفهان به عضویت مرکز پژو هش های هسته ای اروپا

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:دانشگاه صنعتی اصفهان به عضویت مرکز پژوهش های هسته ای اروپا (CERN) ) در آمد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید مهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه ایرانی به عضویت آزمایش CMS نهاد معتبر علمی سرن CERN)) یا مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا درآمد.

سید مهدی ابطحی با بیان اینکه ایران تا به امروز تنها از طریق پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM)) با سرن در ارتباط بوده است، افزود: دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان جزو نخستین مراکزی است که در رشته فیزیک ذرات بنیادی آزمایشگاهی به این پژوهشگاه دانشجو فرستاده و در سال‌های گذشته سه نفر از مجموع ۱۵ دانش آموخته این رشته از دانشگاه صنعتی اصفهان فارغ التحصیل شده اند.

او با اشاره به روند پذیرش عضویت این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه ایرانی در سرن، گفت: با رسمیت یافتن این عضویت، از این پس دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند به عنوان رابط همکاری تمامی دانشگاه‌های کشور با مجموعه فعالیت کند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه مرکز سرن با سابقه‌ی حدود ۶۵ سال، هم اکنون بزرگترین و مؤثرترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی است افزود: این مجموعه عظیم علمی بین المللی مهد شکل گیری و پیشبرد آخرین تکنولوژی‌های بشر در علوم مرتبط با تحقیقات این مرکز به شمار می‌رود.

او گفت: تحقیقات، آزمایش‌ها و پژوهش‌های انجام شده در این مرکز و کسب جوایز متعدد توسط دانشمندان و پژوهشگران فعال در این نهاد معتبر بین المللی، از جمله ۶ جایزه‌ی نوبل، نشان از اهمیت سرن در عرصه تبادلات علمی دنیا دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: ساخت و به روزرسانی شتابگر‌ها و آشکارساز‌ها با بهره گیری از آخرین یافته‌های ابررسانایی، علم مواد و مهندسی الکترونیک و خواندن، نگهداری و تحلیل حجم عظیم داده‌های بزرگ از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این نهاد علمی جهانی است.

او ادامه داد: همچنین پدید آمدن مفهوم شبکه جهانی وب برای نخستین بار در این مرکز به منظور انتقال اطلاعات و ارتباط دانشمندان آن، نشان از پیشتازی سرن در حوزه آی تی دارد.

انتهای پیام/م

 

عضویت دانشگاه صنعتی اصفهان درمرکز پژو هش های هسته ای اروپا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار