تظاهرات مردمی در شهر صیدا لبنان

امروز هم مردم لبنان در شهر صیدا در جنوب این کشور با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار رسیدگی به مشکلات اقتصادی بودند.

تظاهرات مردمی در شهر صیدا لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، امروز (سه شنبه) هم مردم لبنان در شهر صیدا در جنوب این کشور با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار رسیدگی به مشکلات اقتصادی بودند.

در همین حال، آنطوان زهرا، نماینده سابق مجلس لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: «نگرانی درباره فروپاشی اوضاع مالی و اقتصادی همچنان ادامه دارد. واکنش منفی مردم به سند اصلاحات پیشنهادی سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، نتیجه بی اعتمادی مردم به دولت فعلی است. مردم با وجود ارائه این سند همچنان خواهان سرنگونی دولت هستند.»

نماینده سابق لبنانی افزود: «البته سرنگونی دولت باید در چارچوب سازوکار‌های مبتنی بر قانون اساسی باشد. تغییر دولت ممکن است همراه با ماجراجویی باشد.»

این در حالی است که روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به بررسی نقش مگس‌های سایبری سعودی در جریان تظاهرات اخیر لبنان پرداخت.

این روزنامه اعلام کرد در حالی که اعتراضات لبنان به روز ششم خود وارد شده، تلاش‌هایی در جریان است تا این اعتراضات را از مسیر خود منحرف و آن را تبدیل به جریانی اعتراضی علیه حزب الله کند.

الاخبار سپس گزارش داد: «مگس‌های سایبری» منبع بیشتر حملات علیه حزب الله هستند. پس از اعلام طرح اصلاحی حریری، شبکه سعودی العربیه که در پخش شایعات تعمد دارد، از اعلام وضعیت فوق العاده خبر داد و راه را برای حمله به سعد حریری باز کرد.

به نوشته الاخبار، آنچه که با نام مگس‌های سایبری وابسته به عربستان شناخته می‌شوند، مسئولیت ساماندهی حمله به حزب الله در شبکه‌های اجتماعی را برعهده دارند؛ اما این حملات به شکلی انجام می‌شود که گویی معترضان لبنانی در پشت آن‌ها هستند.

همچنین طبق این بررسی، بیشتر توئیت‌هایی که شامل حمله به حزب الله می‌شود، منبعش از عربستان است.

در پی اعتراضات گسترده مردمی در لبنان، حریری سندی را برای اصلاحات پیشنهاد کرد. کاهش ۵۰ درصدی حقوق همه نمایندگان و وزرای فعلی و سابق، اعمال مالیات ۲۵ درصدی بر بانک‌ها و شرکت‌های بیمه، لغو مصوبه کاهش مستمری بازنشستگی نیرو‌های ارتش و سازمان‌های امنیتی و تعیین سقف برای حقوق نظامیان از جمله مهمترین بخش‌های این طرح اصلاحی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار