کابینه سعودی خواستار توافق جامع بین‌المللی درباره ایران شد

کابینه وزیران سعودی در جلسه‌ای به ریاست پادشاه عربستان خواستار یک توافق جامع بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد!

کابینه سعودی خواستار توافق جامع بین‌المللی درباره ایران شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، اعضای کابینه عربستان سعودی امروز (سه شنبه) در جلسه‌ای به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور مدعی شدند که باید با یک توافق جامع بین‌المللی، مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شدند.

وزرای رژیم سعودی همچنین ضمن محکوم کردن حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در هفته‌های گذشته مدعی شدند حصول توافق جامع با ایران موجب توقف تامین مالی گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران در منطقه خواهد شد.

اعضای کابینه وزیران آل‌سعود همچنین بر اهمیت تامین امنیت آزادی ناوبری بین المللی در خلیج فارس تاکید کردند.

پیش‌تر نیز عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه بار دیگر با تکرار ادعا‌های واهی علیه کشورمان ایران را به دست داشتن در حمله اخیر به تأسیسات نفتی آرامکو متهم کرد.

وی مدعی شد: ما از روی شواهدی که داریم، قانع شده ایم که ایران در حمله آرامکو دست داشته است. سلاح‌هایی که در حمله به آرامکو استفاده شده، ایرانی بوده اند.

این وزیر سعودی در ادامه گزافه‌گویی‌های ضدایرانی خود مدعی شد ایران به حاکمیت کشورش و نیز حقوق بین الملل احترام نمی‌گذارد.

اظهارات وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در حالی بیان می‌شود که نیرو‌های یمنی با برعهده گرفتن مسئولیت این حملات، اعلام کردند مادامی که تجاوزات به یمن ادامه داشته باشد، این حملات نیز ادامه خواهد یافت. مقامات کشورمان هم بار‌ها ادعا‌های واهی مقامات سعودی را در این خصوص رد کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
امیر
۲۲:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خداکنه ایران ازتوافق هسته ای بیرون بیاد وشروع به ساخت سلاح هسته ای کنه تا روی دشمنان ایران کم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
آخه شما روتون میشه حرف بزنید در حد و اندازه ای نیستید ک بخواهید راجع ب ایران بزرگ حرف بزنید واقعا گاو شیرده برازنده شماست واقعا آل سعود حقیرید الان ک همه دنیا پیشرفت کرده ولی شما همان جهالت جهالیت را دارید و هنوز در عصر حجرید
آخرین اخبار