مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شاهرود خبر داد؛

وقوع ۵۴۳ حادثه در شاهرود

محمدحسن رضایی شاهرودی بابیان اینکه ۵۴۳ حادثه در شش‌ماهه اول سال در شهرستان شاهرود رخ‌داده است گفت: ۱۵۲ مورد از این حوادث آتش‌سوزی بوده است.

وقوع ۵۴۳ حادثه در شاهرودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدحسن رضایی شاهرودی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود با بیان اینکه در شش‌ماهه اول سال جاری ۵۴۳ حادثه در شاهرود رخ‌داده است گفت : ۳۹۱مورد از این حوادث امداد و نجات بوده که نشان از سهم تقریباً ۷۰ درصدی امداد و نجات از کل حوادث به وقوع پیوسته در این شهر می‌دهد.

او بابیان اینکه ۱۵۲ مورد از حوادث رخ‌داده در نیمسال اول ۹۸ به آتش‌سوزی مرتبط بوده است افزود : ۲۸ درصد کل حوادث رخ‌داده به آتش‌سوزی اختصاص دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شاهرود بیان کرد: پس از امداد و نجات و همچنین آتش‌سوزی، تصادفات، انفجار، سقوط از ارتفاع، سقوط در چاه، آب‌گرفتگی، مزاحمت حیوانات، حبس شدن در آسانسور و ... از دیگر حوادث رخ‌داده در سطح شهر شاهرود طی شش‌ماهه اول سال جاری بوده است.

رضایی شاهرودی بابیان اینکه ۶۰ درصد از تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ طی نیمسال اول ۹۸ غیرضروری و مزاحمت بوده است، تأکید کرد: چهار هزار تماس در این بازه زمانی با سامانه ۱۲۵ فوریت‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی گرفته‌شده که فقط ۳۰ درصد آن‌ها عملیاتی و ۱۰ درصد آن‌ها مشاوره و راهنمایی بوده که متأسفانه آمار تماس‌های غیرضروری بالا محسوب می‌شود.

او درباره دیگر اقدامات آتش‌نشانی در نیمسال اول ۹۸ توضیح داد: ارائه آموزش در مدارس سطح شهر و بازدید ۴۰ مدرسه از ایستگاه‌های آتش‌نشانی باهدف ارتقای اطلاعات دانش آموزان نسبت به رسالت آتش‌نشانی و موارد ایمنی در کنار برگزاری سه دوره کلاس آموزشی برای داوطلبان آتش‌نشانی در زمره اقدامات سازمان آتش‌نشانی شاهرود بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شاهرود از برگزاری کلاس‌های آموزشی سیلاب، آب‌رسانی، پمپ نجات و علت‌یابی حریق در این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره‌های تخصصی با تلاش مربیان درون و برونی سازمان صورت گرفت که با استقبال خوبی هم مواجه شد.

رضایی شاهرودی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی برای ساکنان مجتمع‌های مسکونی در شهرک کوثر شاهرود، گفت: آتش‌نشانی همچنین برگزاری کلاس آموزشی برای کارکنان ادارات و شرکت‌ها را نیز در دستور کار داشته است.

بازدید کارشناسان آتش‌نشانی شاهرود از ۳۰مرکز تجاری و آموزشی

او بابیان اینکه کارشناسان آتش‌نشانی شاهرود از ۳۰مرکز تجاری، ورزشی و آموزشی نیز بازدید به عمل آوردند، تأکید کرد: هدف این بازدیدها، بررسی و رصد وضعیت ایمنی و امداد رسانی، راه‌های خروج و تخلیه و... است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شاهرود در ادامه از خریداری و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر خبر داد و گفت: در نیمسال اول ۹۸ سه دستگاه خودروی سبک، ساخت و تجهیز یک دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش‌نشانی توسط گروه جهاد خودکفایی سازمان و خرید یک دستگاه پمپ لجن کش خودکار شش اینچی در زمره اقدامات و توانمندی‌های آتش‌نشانی شاهرود بوده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار