تلاش برای برقراری صلح و سازش بین دو طایفه بعد از ۴ سال

فرماندار شهرستان هرسین گفت: گسترش فرهنگ صلح و سازش باعث تحقق نیافتن پیامد‌های ناگوار اجتماعی و فرهنگی در نتیجه قتل و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای در شهر‌ها و روستا‌ها می شود.

تلاش برای برقراری صلح و سازش بین دو طایفه بعد از ۴ سالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین  در نشست برقراری صلح و سازش بین دو طایفه اهل روستای کماسی سفلی اظهار داشت: گسترش فرهنگ صلح و سازش باعث  تحقق  نیافتن پیامد‌های ناگوار اجتماعی و فرهنگی در نتیجه قتل و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای در شهر‌ها و روستا‌ها میشود.

او افزود: گسترش فرهنگ صلح و سازش ضامن سلامتی افراد در جامعه است و مدارا و عفو از ارزش‌های والای انسانی موکد در دین مبین اسلام است.

شاه ابادی بیان کرد: جلسه‌ای در محل فرمانداری با حضور طرف دیگر دعوا برگزار می گردد تا در خصوص بازگشت مهاجرین و سرنوشت ۲۵۰ هکتار زمین بایر این روستا برابر قانون تصمیم گیری کنند.

در سال ۱۳۹۴ در نتیجه درگیری و قتل یک نفر در روستای کماسی سفلی حدود ۱۳۰ نفر از این روستا به شهر‌های مختلف مهاجرت کرده اند و همچنین ۲۵۰ هکتار زمین کشاورزی در این روستا بلا استفاده و بایر شده است.

انتهای  پیام/ز


 

گسترش فرهنگ صلح و سازش ضامن سلامتی افراد در جامعه است

برچسب ها: قتل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار