رئیس محیط زیست شهرستان بهمئی خبر داد؛

نزدیک شدن خرس ها به مناطق مسکونی/ نگران نباشید اما مراقب باشید

رئیس محیط زیست شهرستان بهمئی گفت: چند خرس‌ به دلیل اختلال در چرخه طبیعی غذای خود به نزدیکی روستا‌ها پناه آورده اند.

نزدیک شدن خرس ها به مناطق مسکونی/ نگران نباشید اما مراقب باشیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بهزاد جومردیانی رئیس محیط زیست شهرستان بهمئی گفت: سه قلاده خرس در حوالی مناطق روستایی بهمئی مشاهده شده است.

جومردیانی افزود: این خرس‌ها به دلیل نبود منابع کافی غذایی در کوه و اختلال در چرخه طبیعی غذای خود به روستا‌ها پناه آورده اند.

او بیان داشت: خانواده‌ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی حمله خرس‌ها مراقب باشند و برای این حیوانات نیز خطر ایجاد نکنند و در صورت مشاهده به محیط زیست اطلاع دهند.

جومردیانی تصریح کرد: حضور این خرس‌ها توسط مردم روستای چشمه امیری گزارش شده و مشخص شده که این خرس‌ها یک قلاده خرس مادر به همراه دو توله هستند.

او افزود: مردم این روستا‌ها از تردد در شب به خصوص در باغات و اراضی کشاورزی پرهیز کنند.

جومردیانی اظهار داشت: دامداران این منطقه نیز نهایت دقت و مراقبت را از خود و احشام داشته باشند.

او افزود: هرگونه آسیب وارد کردن به این گونه وحشی منجر به صدور احکام سنگین قضایی و جریمه‌های مالی می‌شود.

جومردیانی اظهار داشت: از مردم انتظار داریم که در مراقبت از این گونه مهم و ارزشمند جانوری نهایت همکاری را تا مرتفع شدن مسئله و بازگشت دوباره این میهمان به زیستگاه اصلی خود داشته باشند.

او آتش سوزی‌ها و تخریب طبیعت توسط انسان‌ها را سبب از بین رفتن حیات وحش پایین هرم غذایی عنوان کرد و گفت: این خرس‌ها برای استفاده از پسماند‌های غذا و یا شکار حیوانات اهلی به اطراف محل زندگی انسان‌ها پناه می‌برند.

انتهای پیام/م

گزارش دیده شدن خرس اطراف مناطق مسکونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.