رقابت‌های انتخابی المپیک؛

کار بحرینی‌ها در نیمه نهایی مشکل شد/ معادله حساب نشده‌ای که شانس سهمیه المپیک قرمزپوشان را کم کرد

تیم ملی بحرین به دلیل نتیجه تساوی بازی ایران و کویت به عنوان تیم دوم راهی نیمه نهایی شد و حریف قطر قدرتمند شد.

کار بحرینی‌ها در نیمه نهایی مشکل شد/ معادله حساب نشده‌ای که شانس سهمیه المپیک قرمزپوشان را کم کردبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال کشورمان در حالی امشب سه شنبه به مصاف کویت رفت که پیش از این بازی حذف تیم ملی ایران از این رقابت‌ها قطعی شده بود، طبق قوانین هندبال زمانی که تیم‌ها وضعیت یکسانی در جدول رده بندی دارند، ابتدا بازی‌های رو در رو و سپس تفاضل آن‌ها محاسبه می‌شود، البته اگر به طور مثال ۳ تیم اوضاع و شرایط یکسانی داشته باشند، تفاضل این ۳ تیم تنها در مقابل یکدیگر محاسبه می‌شود، از آن جا تیم ملی کشورمان در صورت برد مقابل کویت ۴ امتیازی می‌شد و پیش از آن هم بحرین و کره جنوبی ۴ امتیازی بودند میان این ۳ تیم ابتدا بازی رو در رو محسوب می‌شد.  

تیم ایران در این صورت کره جنوبی را برده بود و به بحرین باخته بود، بحرینی‌ها هم ایران را برده بودند و به کره جنوبی باخته بودند و کره جنوبی هم مقابل ایران یک شکست و مقابل بحرین یک پیروزی داشت. تا اینجا همه چیز برابر بود، اما تفاضل بحرین +۱، تفاضل کره جنوبی ۰ و تفاضل تیم ملی کشورمان -۲ بود و به همین دلیل تیم‌های بحرین و کره جنوبی به مرحله بعد می‌رفتند.

البته بازی تیم‌های کره جنوبی و بحرین نکات عجیبی داشت و تیم ملی بحرین بازی را خیلی عجیب و با تفاضلی عجیب‌تر که تنها موجب حذف ایران می‌شد واگذار کرد، شاید به دلیل همین اتفاقات بود که تیم کشورمان مقابل  کویت انگیزه کافی را نداشت، با این حال نمایش بازیکنان ایرانی عالی بود و تیم ملی کشورمان توانست در پایان این بازی سخت و نزدیک با نتیجه ۳۶ -۳۶ به تساوی برسد، البته گل سالم ایران هم در آخر گرفته نشد تا بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.  

با این حال شرایط آن طور که بحرینی‌ها می‌خواستند پیش نرفت. آن‌ها امیدوار بودند با صدرنشینی از این گروه صعود کنند و به مصاف تیم دوم گروه نخست یعنی عربستان بروند و کار آسانی برای رسیدن به فینال داشته باشند، تساوی ایران اگرچه باعث شد تا شرایط صعود به  محاسبه بازی‌های رو در رو و تفاضل کشیده نشدهو ایران نتواند ۳ امتیازی شود، اما باعث شد تا معادلات بحرینی‌ها برهم بخورد، این تیم با جایگاه دومی صعود کند و با قرعه‌ای رو به رو که از ابتدا نمی‌خواست آن اتفاق بیافتند و آن هم رویا رویی با قطر بود. حالا آن‌ها کار سختی دارند و بعید است بتوانند فینالیست شوند.  


بیشتر بخوانید:

تیم ملی هندبال ایران ۳۶ _ کویت ۳۶ / گل سالم شاگردان حبیبی دیده نشد / هندبالیست‌ها از صعود بازماندند

کارشناس هندبال: نمی‌دانم داور چرا گل سالممان را نپذیرفت/ عملکرد تیم در رقابت های انتخابی المپیک مثبت بود

تیم ملی هندبال بحرین ۲۹ - ایران ۲۶ / تیم دوم آسیا به سختی از سد شاگردان حبیبی گذشت 


انتهای پیام/ 

کار سخت بحرین مقابل قطر میزبان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار