نظرسنجی: افزایش حمایت مردم آمریکا از استیضاح ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد ۴۶ درصد از مردم آمریکا خواهان استیضاح رئیس‌جمهور کشورشان هستند.

نظرسنجی: افزایش حمایت مردم آمریکا از استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی اخیر رویترز و ایپسوس که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد حمایت از استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با افزایش ۳ درصدی همراه بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، در کل ۴۶ درصد از مردم آمریکا خواهان استیضاح دونالد ترامپ هستند؛ این در حالی است که ۴۰ درصد اعلام کردند با استیضاح او مخالفند.

این نظرسنجی نشان داد حمایت از استیضاح ترامپ در میان اعضای حزب مستقل با افزایش همراه بوده و به ۴۵ درصد رسیده است. همچنین سطح رضایت مردم از عملکرد ترامپ در حوزه سیاست خارجی در میان حزب جمهوری خواه با کاهش ۶ درصدی همراه بوده و به ۷۳ درصد رسیده است. در این نظرسنجی، ۷۵ درصد جمهوری خواهان اعلام کردند سیاست ترامپ را در قبال گروه تروریستی داعش قبول دارند که این رقم در ماه آوریل امسال ۸۳ درصد بود و هم اکنون با کاهش همراه بوده است.

این نظرسنجی پس از اقدامات اخیر دونالد ترامپ از جمله خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه و افشای جزئیاتی از تماس تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین برای ترقیب او به انجام تحقیقات درباره جو بایدن و پسرش انجام شده است.

محتوای گفت و گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته است و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

این نظرسنجی بر روی ۴۰۸۳ شخص بالغ و به صورت آنلاین انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار