مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد مطرح کرد:

جلوگیری از نگاه تک بعدی به مقوله آموزش

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: اقدامات مناسبی در زمینه آموزش، مسائل اخلاقی و خداشناسی در سطح مدارس نیاز است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  جواد زاکر مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد شب گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تفت خواستار جلوگیری از نگاه تک‌ بعدی به مقوله آموزش شد و گفت:  اقدامات مناسبی  در زمینه آموزش، مسائل اخلاقی و خداشناسی در سطح مدارس نیاز است و استعداد دانش آموزان به‌ خوبی شناسایی و فرصت مناسب برای شکوفایی این استعداد‌ها در اختیار دانش آموزان قرار داده شود.

او افزود: در تلاشیم به‌ طور دقیق و کارشناسی از فضا‌های آموزشی شهرستان بازدید صورت گیرد تا بر اساس اولویت‌بندی برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه و تجهیز این فضا‌ها در دستور این اداره کل برای تأمین اعتبار در سال جاری و آینده قرار گیرد.

ذاکر افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از اعتبارات ملی نمی‌توان برای تعمیر و نگه‌داری مدارس استفاده کرد و امیدواریم با رایزنی در سطح ملی بتوان در این دستورالعمل تغییراتی را ایجاد کرد تا با توجه به بودجه عمرانی محدود شهرستان تفت از اعتبارات ملی برای تعمیر و نگه‌داری مدارس شهری و روستایی این شهرستان استفاده کنیم.

استفاده از پتانسیل خیران برای  توسعه  فضا‌های آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خواستار استفاده از پتانسیل خیران شهرستان تفت برای ساخت، توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی این شهرستان شد و بیان کرد: تکمیل پروژه‌های خیری با پیشرفت بالای ۳۰ درصد در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد و امیدواریم خیران شهرستان تفت یاری‌رسان مسئولان در مقوله مهم ساخت فضا‌های آموزشی مناسب برای دانش آموزان باشند.

او از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی تغیر کاربری مدارس بلااستفاده خبر داد و یادآور شد: ضروری است برای حفظ و نگه‌داری و استفاده بهینه از این فضاها، تغیر کاربری این مدارس و واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان تفت قرار گیرد.

۳۵زاکر گفت: درصد مدارس استان یزد تخریبی هستند و بخشی از نیاز‌های مدارس باکمک خیرین تامین شده، اما شهرک‌های نوساز همچنان نیاز به مدارس جدید دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار