تشریح برنامه هفته سلامت در استان فارس

مدیر کل بیمه سلامت فارس برنامه‌های ویژه هفته بیمه سلامت استان را  تشریح کرد و از آغاز بیمه اجباری سلامت در فارس همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد لطفی مدیر کل بیمه سلامت استان فارس در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت، گفت: هفته بیمه سلامت فرصتی است تا اقدامات، فعالیت‌ها و سیاست‌های حوزه‌های سلامت به ویژه سازمان بیمه سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت نزد آحاد جامعه به ویژه مردم اطلاع‌رسانی و تبیین شود.

او افزود: دیدار با امام جمعه شیراز، حضور در جلسه شورای اداری استانداری به منظور ارائه گزارش عملکرد، حضور در مدارس جهت ارتقاء سواد سلامت دانش آموزان و برگزاری همایش بیمه سلامت از برنامه‌هایی است که در هفته بیمه سلامت برگزارخواهد شد.

لطفی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰ درصد افراد جامعه فاقد هیچگونه بیمه‌ای هستند، گفت: همزمان با سراسر کشور از امروز در استان فارس این افراد تحت بیمه اجباری سلامت خواهند شد.

لطفی همچنین بیان کرد: افرادی که فاقد بیمه سلامت هستند طی ۶ ماه فرصت دارند به همراه خانواده به سازمان بیمه مراجعه و اطلاعات فردی خود را در سامانه به ثبت رسانند.

مدیر کل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه ۲ میلیون ۷۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر که ۸۵ درصد را تشکیل میدهند از خدمات بیمه رایگان بهرمند هستند.

او با تاکید بر اینکه آئین نامه آزمون وسع توسط هیئت وزیران صادر شده تا افرادی که تمکن مالی دارند از سیستم بیمه رایگان خارج شوند، تاکید کرد: در این آئین نامه وزارت تعاون متولی دهک بندی افراد است، ما در بیمه افراد را دهک بندی نمی کنیم و تمام افراد را از دهک یک تا دهک ۱۰ درآمدی دسته بندی می شوند، حق بیمه دهک های اول تا سوم که ضعیف ترین افراد از لحاظ مالی هستند، رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به اینکه دهک چهارم ماهانه ۲۴۲ هزار ریال برای هر نفر پرداخت کنند اما باید سایر افراد خانوار هم بیمه شوند که ۵۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می کند، یادآور شد: مابقی دهک ها باید ماهانه ۴۸۴ هزار ریال برای هر نفر پرداخت کنند.

لطفی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد افراد جامعه فاقد هرگونه بیمه هستند تا ۶ ماه فرجه دارند که می توانند مراجعه کنند و یا شرایط از خدمات بیمه ای بهره مند شوند، افزود: در فارس ۵۶ درصد جمعیت استان، بیمه سلامت هستند که از این میزان نزدیک ۸۵ درصد حق بیمه نمی دهند.

او با اشاره به اینکه ماهانه ۶۴۰ میلیارد ریال به ۵۴ بیمارستان زیر نظر پنج دانشگاه پرداخت می کنیم، اضافه کرد: سهم بیمه ای بیمارستان های دولتی تا خرداد تسویه حساب کامل، ۷۰ درصد تیر هم پرداخت شده و برخی از بیمارستان ها هزینه های علی الحساب مرداد را دریافت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به اینکه سهم بیمه داروخانه ها در خرداد تسویه حساب شده است، تیرماه هم ۷۰ درصد پرداخت شده و تا پایان هفته آینده مردادماه سال جاری را پرداخت خواهیم کرد، تاکید کرد: پزشکان خانواده شهری، تا مرداد ماه تسویه حساب شده و تا هفته آینده شهریور را هم پرداخت خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه سهم بیمه ای موسسات پاراکلینیک اگر اسناد برسد تا هفته آینده تا مردادماه را پرداخت می کنیم، تاکید کرد: سهم بیمه ای تا مردادماه، بیمارستان های غیردولتی مادر و کودک، شهید بهشتی، شهید دوران، مسلمین، بعثت و ۵۷۶ ارتش تا هفته آینده پرداخت می شود.

لطفی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر اول بیمه شده ما، فقط در حوزه دارو ۷۷ میلیارد ریال پول پرداخت کرده است، تاکید کرد: این رقم غیر از بستری و آزمایش هاست، وظیفه بیمه این است که از افراد دارای مشکل حمایت کند.
انتهای پیام/م

اعلام برنامه های هفته سلامت در استان فارس

برچسب ها: بیمه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار