زمینه برگزاری جشن‌های ربیع‌الاول در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه باید فرهنگ مشارکت خود جوش و گسترده مردمی در برگزاری جشن و شادی امامت امام عصر(عج) بیش از پیش بیشتر شود، گفت:‌زمینه برگزاری جشن‌های ربیع‌الاول در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هماهنگی برگزاری جشن‌های ربیع الاول و آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) گفت: ما شیعیان نهم ربیع الاول را روز بزرگی می‌شماریم و جشن می‌گیریم، زیرا حضرت مهدی (عج) امام حی و حاضر ما هستند و در این خصوص وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

او با بیان اینکه، شیعیان برای ولادت همه امامان (ع) شادی می‌کنند، اما برای امام زمان (عج) از آن جهت که حاضر و ناظر هستند و معاندین برای کم رنگ کردن مسئله بسیار تلاش می‌کنند اولویت داده است.

جمالی با بیان اینکه، تعظیم و بزرگداشت این روز به عنوان یک وظیفه دینی مورد توجه قرار گیرد تاکید کرد: در این روز ضمن جشن و شادی، بیشتر برای حضور و سلامت وجود آن حضرت دعا و صدقه داده شود، زیرا که این کار‌ها خود اعلام بیعت با آن امام بزرگوار است.
 
او با تاکید به اینکه باید فرهنگ مشارکت خود جوش و گسترده مردمی در برگزاری جشن و شادی امامت امام عصر (عج) بیش از پیش بیشتر شود و این امر کاملا نهادینه شود افزود: دستگاه‌های اجرای باید در این خصوص تسهیل‌گر باشند و زمینه را برای برگزاری برنامه‌های متنوع، محتوایی و اثر گذار در همه شهرستان‌ها فراهم سازند.

جمالی بیان کرد: شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السّلام) حتی در مناسبت‌های فرهنگی و معنوی و جشن و شادی هم باید طوری شادی کنند که منکری واقع نشود، چرا که مورد تایید اسلام نیست و موجب تقرب به خداوند و اهل بیت (ع) هم نمی‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان هم گفت: برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که بعد معرفت افزایی در موضوع مهدویت موج بزند و نشاط و شادابی در حافظه گروه‌های سنی کودک و نوجوان باقی بماند.
 
امیر رئوف به وجه مردمی‌تر کردن جشن‌ها تاکید کرد و افزود: حضور مردم و مشارکت آن‌ها در اعیاد و مناسبت‌ها به صورت میدانی اثر گذارتر بوده و دستگاه‌های اجرایی و بزرگان روانسازی و هدایتگری را برعهده داشته باشند.
 
او نقش رسانه را در این خصوص مهم دانست و گفت: رسانه‌ها باید صفحه‌ای ویژه برای تبیین عظمت ۹ ربیع الاول بازگشایی کنند.
انتهای پیام/غ

برپایی باشکوه جشن های ربیع الاول

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.