رئیس ستاد سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران مطرح کرد؛

سازمان‌های مردم نهاد سفیران حمایت از محیط زیست و کاهش پسماند

حجت نظری گفت: سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست سفیران حمایت از محیط زیست و کاهش پسماند هستند.

سازمان‌های مردم نهاد سفیران حمایت از محیط زیست و کاهش پسماندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر حجت نظری رئیس ستاد سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران امروز در مراسم رویداد بین المللی کلیماتون ۲۰۱۹ که همزمان با تمام شهر‌های جهان برگزار شد، اظهار کرد: روزانه حدود ۸ هزار تن پسماند در شهر تهران تولید می‌شود که به ازای هر شهروند حدود ۸۰۰ گرم زباله است و این رقم ۲ برابر استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست سفیران حمایت از محیط زیست و کاهش پسماند هستند، افزود: اگر تاکنون نتوانستیم در شهر تهران برای کاهش تولید پسماند اقدامی انجام دهیم، اما باید با کمک سمن‌ها در جهت کاهش پسماند تلاش و تمرکز کنیم.

حجت نظری گفت: شهرداری تهران برای مدیریت پسماند شهر کارگروه مدیریت پسماند الکترونیکی را با تسهیل گری ستاد پسماند تشکیل داده است.


بیشتر بخوانید: انتقال بیش از ۵ هزار تن زباله به سایت آرادکوه در نیمه اول امسال


وی افزود: افزایش مصرف گرایی در شهر تهران موجب افزایش تولید پسماند و ایجاد فضایی نامطلوب شده است.

رئیس ستاد سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران گفت: رویداد کلیماتون در سراسر دنیا و به ویژه تهران با همکاری سازمان محیط زیست، مدیریت پسماند و تشکل‌های مردمی به منظور برقراری ارتباط و زیست پذیر کردن شهر در حال برگزاری است.

حجت نظری تصریح کرد: بدون همکاری جامعه مدنی نمی‌توانیم آنچه را که در قانون مدیریت پسماند تعیین شده را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

تشکیل کارگروه مدیریت پسماند الکترونیکی از سوی شهرداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار