مشهد، در روزهای پایانی صفر؛

واحد‌های اقامتی مشهد پذیرای بیش از ۹۷ هزار زائر

فرماندار مشهد گفت: تا‌امروز بیش از ۹۷ هزار نفر در واحد‌های اقامتی مانند هتل و مهمان‌پذیر اسکان یافته‌ و پیش‌بینی می‌شود ۴۲۰ هزار نفر نیز در واحد‌های اقامتی غیررسمی اسکان یابند.

واحد‌های اقامتی مشهد پذیرای بیش از ۹۷ هزار زائربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد با بیان اینکه تا‌امروز بیش از ۹۷ هزار نفر همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر در واحد‌های اقامتی مانند هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، مسافرخانه و... اسکان یافته‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۴۲۰ هزار نفر نیز در واحد‌های اقامتی غیررسمی مانند مراکز آموزشی رفاهی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها اسکان یابند.
 
هاشمی افزود: بیش از ۱۳ سالن شهرداری و ۴۱۱ مدرسه نیز برای اسکان زائران پیش‌بینی شده است.
 
فرماندار مشهد بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار نفر در مشهد اسکان یافتند که پیش‌بینی می‌کنیم امسال این عدد به بیش از ۵۰۰ هزار نفر برسد.
 
او با بیان اینکه کمیته‌های هشت‌گانه خدمات سفر از ابتدای ماه محرم در حوزه شهرستان و شهر مشهد فعال شده است، افزود: ۲۳ ایستگاه استقبال از زائران در ورودی‌های شهر فعال شده و ۵۶۰۰ پاکبان در نظافت ورودی‌ها و اطراف حرم رضوی فعالیت می‌کنند.
 
او تصریح کرد: ۲۵۰ نقطه جانمایی در مشهد برای تبلیغات هیئت‌های مذهبی جانمایی شده است و ۳۲۰ دفتر در حوزه خرید و فروش بلیت هواپپیما، قطار و اتوبوس مسافران فعالیت می‌کنند.
 
او بیان کرد: در ایام دهه پایانی ماه صفر ۳۵ بیمارستان و اورژانس در آمادگی کامل هستند و پایگاه‌های انتقال خون فعال شده‌اند، همچنین ۱۴۰ تیم بهداشتی تهیه و توزیع نذورات را در ایستگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها نظارت می‌کنند.
 
فرماندار مشهد با بیان اینکه ۱۵۰۰ امدادگر هلال‌احمر در دهه آخر ماه صفر آماده خدمات‌دهی در مسیر‌های ورودی شهر هستند، گفت: ۲۵ آمبولانس و ۲۲ پست ثابت و سیار هلال‌احمر نیز در داخل شهر مشهد استقرار می‌یابند.
 
او با تأکید بر اینکه نانوایی‌ها باید در این ایام نان باکیفیت ارائه دهند، افزود: برای ۵۸ نانوایی اطراف حرم رضوی، ۴۰۰ تن آرد مازاد در نظر گرفته شده تا در این ایام با کمبود آرد برای تهیه نان روبه‌رو نشوند.
 
هاشمی با بیان اینکه امنیت، سلامت و اسکان زائر برای ما بسیار مهم است، افزود: به همین دلیل کمیته‌های امنیتی شکل گرفته و پلیس افتخاری، گشت‌های محسوس و نامحسوس نیز در این ایام فعال هستند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

استقبال بی نظیر مشهدیها  از زائران امام رضا(ع)

 
 
منبع؛ شهرآرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.