اسلامی در حاشیه هیئت دولت:

استان کرمان پایلوت طرح اقدام ملی مسکن شد

وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح مسکن ملی در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

استان کرمان پایلوت طرح اقدام ملی مسکن شدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در جهت نیازسنجی، طرح اقدام ملی تولید مسکن در مدار اجرا قرار گرفته است. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در کشور در شرایط پیشرفت قرار دارد، تصریح کرد: ماه قبل توسط بنیاد مسکن، بخش مسکن شهری را فعال کردیم، ثبت نام در شهر کرمان آغاز شده است تا شناسایی دقیق و غربالگری انجام شود و افرادی که فاقد مسکن و زمین هستند و تاکنون از امکانات دولتی بهره‌مند نشدند در لیست قرار گیرند و کاملاً تعیین شود که در هر شهر با چه نوع اقدامی این کار باید انجام شود.


بیشتر بخوانید: افزوده شدن ۴ خط جدید به متروی تهران


او ادامه داد: در این پایلوت مقرر شد تا به گروه‌هایی زمین واگذار شود، همچنین گام دوم این پایلوت در استان سیستان و بلوچستان است که در روزهای آینده آغاز خواهد شد. پس از ثبت نام سیستان و بلوچستان به سایر شهرهای کشور تسری یابد.

اسلامی بیان کرد: شرایط و ضوابط در همان فرم پرسشنامه که در سامانه ثبت‌نام وجود دارد، آمده است. در این صورت و برنامه‌های ما برای هر شهری دقیق خواهد شد و اشکالاتی که در گذشته ایجاد شده است، مواجه نخواهیم شد. پیش از این بدون برنامه ریزی دقیق نیاز سنجی خانه‌هایی ساخته شد که الان فاقد متقاضی است. با این مشکل در چند استان مواجه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این امر تحولی در برنامه‌ریزی‌ها سند مسکن است تا بر اساس نیاز واقعی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار