شریعتمداری در حاشیه جلسه هیئت دولت:

مشکلات خصوصی‌سازی شرکت‌ها، به دولت‌های قبل بر‌می‌گردد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مشکلات ایجاد شده برای شرکت آذرآب، دلایل ساختاری دارد و به قبل از این دولت برمی‌گردد.

مشکلات خصوصی‌سازی شرکت‌ها، به دولت‌های قبل بر‌میگرددبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره مشکلات پدید آمده در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی، گفت: اشکالات و ایراداتی که در گذشته این شرکت‌ها اتفاق افتاده و باید در طول پس از واگذاری به بخش خصوصی چاره کرد و سازمان خصوصی سازی باید در دوره‌ای با کسانی که دارایی‌های دولتی به آنها واگذار می‌شود، همراهی کند.


بیشتر بخوانید: افزوده شدن ۴ خط جدید به متروی تهران


او با تأکید برمشکلات ایجاد شده برای شرکت آذرآب بیان کرد: مشکلات این شرکت دلایل ساختاری دارد و به قبل از این دولت برمی‌گردد، چرا که در دوره‌های قبلی خصوصی سازی شده است و نتایج و آثار آن در این دولت ظاهر شده است.  

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: راه حل این مشکلات بازگرداندن این شرکت‌ها به دولت نیست، در برخی از این موارد مالک این شرکت‌ها خود دولت است، به عنوان مثال ۳۱ درصد سهام شرکت آذرآب متعلق به بانک کشاورزی بوده و این بانک هم صددرصد دولتی است و منابع مالی برای اداره این مجموعه اقتصادی در اختیار بانک کشاورزی است.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه شرکت دارای ۴۵۰ میلیارد قرارداد است، گفت: قراردادهای جدید هم در این مجموعه درحال تنظیم است و درحضور وزیر صمت قرادادی بین شرکت نفت و شرکت آذرآب منعقد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
اصلا‌ کسی به بفکرمردم‌نیست‌
آخرین اخبار