فساد را افشا کنید ۲۰۰ میلیون تومان جایزه بگیرید

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به منظور حمایت از افشاگران فساد، به میزان دادن اطلاع و جلوگیری از آن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان جایزه به این افراد تعلق می گیرد.

فساد را افشا کنید ۲۰۰میلیون جایزه بگیریدمحمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: آیین نامه حمایت از افشاگران، دارای ابعاد مختلفی است که هم شهروندان و هم پرسنل شهرداری می‌توانند روابط ناسالم و فسادانگیز در شهرداری و یا سازمان‌های وابسته به شهرداری را گزارش دهند.

او ادامه داد: این آیین نامه گام جدی برای مقابله با فساد در مدیریت شهری خواهد بود که در اجرای این آیین نامه از تجربیات موفق سایر کشور‌ها استفاده می‌شود.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: در بسیاری از کشور‌های دنیا قوانینی با عنوان حمایت از سوت زنان فاسد (یعنی اولین فردی که گزارشی از فساد یا تخلف مالی را ارائه دهند) وجود دارد.

حیدری افزود: گزارشات فساد باید مستند باشند زیرا در صورت مغایرت فرد مورد نظر اعاده حیثیت می‌کند.

او تصریح کرد: در ارتباط با میزان اطلاعات داده شده ۲۰ درصد از منابع مکتسبه به فردی که این فساد را گزارش می‌دهد پرداخت می‌شود.

رئیس شورای شهر گفت: سقف این پاداش ۲۰۰ میلیون تومان است و اگر کارمند و پرسنل شهرداری این فساد را گزارش دهند ضمن ارتقای شغلی دو ماه حقوق را به صورت کامل دریافت می‌کنند و یا تسهیلات ممتازی در اختیارشان قرار می‌دهند.

حیدری افزود: مسئله مهم در آیین نامه این است که برای افشاگران مسیر امن و سهل در نظر گرفته شده ،یک بخش حمایت پاداشی  و بخش دیگر حمایت از امنیت شغلی و اجتماعی این افراد مد نظر قرار گرفته شده است.

او ادامه داد: تمامی اطلاعات داده شده حتی خود فردی که گزارش داده محرمانه خواهد بود و برای این مهم ،کمیته‌ای برای به سرانجام رسیدن گزارش‌های فساد به طور محرمانه تشکیل شده که این کمیته زیر نظر مستقیم شهردار است.
بیشتر بخوانید:هدف مدیریت شهری، سالم سازی بوستان‌های شهر
رئیس شورای شهر گفت: گزارش کنندگان مطمئن باشند گزارشات فساد حتما پیگیری می‌شود، اعضای شورای شهر معتمدان مردم مشهد هستند و ما با قوت کامل این مسیر را برای ریشه کن کردن فساد ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام//ف. غ
 

تمامی اطلاعات داده شده برای افشای فساد محرمانه می ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
در تمام ادارات نهادینه شود تا کسی جرات فساد نکند .دوربین وصل به کارمندان و پلیس
Canada
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
ایکاش در تمام ادارات در سراسر ایران بصورت قانون بر علیه فساد باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
اگر فساد در شورای شهر بود چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
اگر اقای رئیسی توی ادارات و شهرداری ها و استانداری ها کسانی رو به شکل ارباب رجوع میفرستاد تا زیر میزی بگیرها رو مجازات کنه خیلی خوب میشد البته اگر فساد کم میشد وحقوق کارمندها بیشتر میشد خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
اوخ جون تریلیاردر شدم
Iran (Islamic Republic of)
a
۲۰:۰۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
اولين فساد نحوه انتصاب شهردار و حاميان پشت پرده ايشان.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۲۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
عمو جان جایزه نمیخواد // از دم بگیر و بیا جلو // با این کارش یعنی میخواد بهمون بگه که دیگه مفسد اقتصادی گیر نمیاد