معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات تاکید کرد:

ضرورت توسعه حضور شرکت های ICT ایران در بازار افغانستان

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با اشاره به رشد ۶ و چهار دهم درصدی بخش ICT در شرایط سخت اقتصادی، این رشد را نشان از توانمندی این بخش ارزیابی کرد.

ضرورت توسعه حضور شرکت های ICT ایران در بازار افغانستانبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست همدلی و هم افزایی توسعه فناوری ICT در افغانستان با اشاره به مزیت‌های رقابتی در این کشور همسایه، گفت: در بازار افغانستان قیمت مناسب یک مزیت رقابتی برای حضور ایران در این کشور است.

او امکان ویژه سازی محصولات را یکی دیگر از مزیت‌های حضور شرکت‌های ایرانی در افغانستان بیان کرد و افزود: نزدیکی دینی، فرهنگی و زبانی از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که برای شرکت‌های ایرانی حاضر در افغانستان وجود دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات که در جمع مدیران شرکت‌های فعال در بازار ICT افغانستان سخن می‌گفت با اشاره به اینکه نباید توقع مالی و تصدی‌گری از دولت و وزارت ارتباطات وجود داشته باشد، تأکید کرد: ما به عنوان وزارت ارتباطات برای تسهیل حضور شرکت‌های ایرانی در کشور‌های مختلف می‌توانیم به عنوان پلی بین دولت‌ها عمل کنیم.

هاشمی با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه ICT افغانستان و حضور شرکت‌های ایرانی بعد از این نمایشگاه در افغانستان، گفت: این شرکت‌ها نقاط کانونی هستند و نباید به همین میزان بسنده شود چرا که ادامه کار و توسعه آن‌ها بسیار مهم‌تر از شروع آن است.

او از شرکت‌های حاضر در بازار افغانستان خواست که بستری را برای حضور شرکت‌های دیگر ایرانی در این کشور فراهم کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط سخت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: در این شرایط اقتصادی، در بخش ICT و IT شاهد رشد ۶.۴ درصدی بودیم که نشان می‌دهد توانمندی و امکان رقابت در کسب و کار‌های این حوزه را در دنیا داریم و باید از این فرصت استفاده بهینه کنیم.

سفیر افغانستان در ایران:
شرکت‌های ایرانی به انجام پروژه‌های بزرگ ICT فکر کنند

همچنین در ادامه این نشست عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در ایران نیز در سخنانی با تأکید به اینکه افغانستان بر اساس برنامه‌ای تدوین شده در حال نوسازی زیرساخت‌ها و ترویج IT و ICT در این کشور است، گفت: نسل جدید در افغانستان با تکنولوژی زندگی می‌کند و با توجه به اینکه ۶۰ تا ۶۵ درصد جمعیت افغانستان را جوانان تشکیل می‌دهند این خود یک فرصت برای سرمایه گذاری در این حوزه است.

او با اشاره به اینکه دیجیتالی کردن تمام امور در افغانستان از اولویت‌های این کشور است، افزود: برای این کار تا بتوانیم نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و برای سرمایه‌گذاران ایرانی نیز اولویت قائل هستیم.

ضرورت توسعه حضور شرکت های ICT ایران در بازار افغانستان

ضرورت توسعه حضور شرکت‌های ICT ایران در بازار افغانستان

سفیر افغانستان از شرکت‌های فعال در این کشور خواست که همزمان با انجام پروژه‌های کوتاه مدت، به پروژه‌های بلندمدت و بزرگ مشترک در حوزه ICT فکر کنند و تصریح کرد که مسئولان افغانستانی نیز از این پروژه‌ها استقبال و حمایت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نشست همدلی و هم افزایی توسعه فناوری IT و ICT در افغانستان با حضور مدیران وزارت ارتباطات، مدیران شرکت‌های فعال در بازار افغانستان، مسئولان اتاق بازرگانی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای هم افزایی و توسعه حضور در بازار ICT افغانستان در وزارت ارتباطات برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار