دبیرخانه لاک‌پشت‌های دریایی ایران در چابهار افتتاح شد

دبیرخانه لاک‌پشت‌های دریایی ایران و نخستین سمپوزیوم ملی لاک‌پشت‌های دریایی درمنطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در آیین افتتاحیه دبیرخانه لاک‌پشت‌های دریایی ایران و اولین سمپوزیوم ملی لاک‌پشت‌های دریایی که با حضور معاون دریایی سازمان محیط زیست کشور، مدیرعامل منطقه آزاد، مدیران کل محیط‌زیست استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، نمایندگان محیط‌زیست مناطق آزاد کیش، قشم و اعضای هیات‌علمی و اساتید دانشگاه‌ها در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: سواحل مکران با عنایت ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب و دولت دارند طبیعتا در شرایط فعلی اصلی‌ترین کانون اقتصادی است.

عبدالرحیم کردی افزود: زیرساخت‌های لازم در چابهار در حال انجام است برای همین همه صاحبان صنایع اصرار دارند در این شهرستان مستقر شوند.

او بیان کرد: چابهار مشوق‌های خاصی به‌ عنوان منطقه آزاد چابهار دارد که این مشوق‌ها جذابیت‌های این منطقه را دوچندان کرده است.

رئیس هیات مدیره منطقه آزادچابهار تصریح کرد:در سال‌های گذشته بنا به ماموریت‌های فرا دستی این سازمان برای سواحل مکران در محدوده چابهار، صنایع فولاد و پتروشیمی را به‌عنوان صنایع بالادستی برای آن تعریف شده است.

او گفت: ما به یک استانداردهایی دست پیدا کردیم که بسیاری از نگرانی‌های زیست‌محیطی را که جوامع محلی به آن حساس شده بودند و هم الزامات و ضرورت‌های آنها را تلاش کردیم رفع کنیم و تهدیدها را به حداقل رسانده‌ایم.


بیشتر بخوانید:

 


عضو هیات‌مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: این سازمان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود حفاظت از محیط‌زیست منطقه را به‌عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در دستور کار قرار داده است.

محمد اکبر چاکرزهی افزود: افتتاح دبیرخانه لاک‌پشت‌های دریایی ایران برای نخستین بار در چابهار نقطه عطف حفاظت از این‌گونه نادر جانوری است.

رونمایی از سایت اینترنتی لاک‌پشت‌های دریایی ایران در منطقه آزاد چابهار در حاشیه نخستین سمپوزیوم ملی لاک‌پشت‌های دریایی از دیگر ویژه برنامه بود.

 

انتهای پیام/پ

 

حفاظت از لاک پشت های دریایی در چابهار

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار