رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی «خانواده در مدارس» در قم

شهسواری گفت:دوره‌های آموزشی خانواده در مدارس برگزار می شود و پیوند میان اولیا و مربیان باید در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، رضا شهسواری رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته پیوند اولیا و مربیان در قم گفت: شعار امسال «مشارکت در مدرسه حق والدین است» اعلام شده است.

او گفت: از جمله برنامه‌های این هفته شامل تشکیل ستاد بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، تجلیل از خانواده‌های برگزیده و مدیران برتر حوزه انجمن اولیا و مربیان و برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی اولیا در سطح مدارس با حضور رؤسای آموزش و پرورش می‌شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: ترویج و تقویت فرهنگ مشارکت جویی در اولیا و تبیین جایگاه اولیا و مربیان در نظام تعلیم و تربیت و اعزام مدرسان زبده و با تجربه به مدارس از دیگر برنامه‌های این انجمن است.

او با بیان اینکه هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین و مناسب‌ترین زمان برای فراهم کردن بسترهای تحقق همراهی و همدلی میان خانه و مدرسه است، تصریح کرد: در سایه پیوند میان اولیا و مربیان، تربیت صحیح فرزندان تحقق می‌یابد و این پیوند باید در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود.

شهسواری گفت: برای تقویت میزان مشارکت اثربخش خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان، دوره‌های آموزشی خانواده در مدارس برگزار می‌شود تا بتوان بدین وسیله اولیا را در برنامه‌های آموزش و پرورش دخالت داد و ارتباط مستمر آن‌ها را در مدارس تقویت کرد.

او عنوان کرد: مدیران همه مدارس طبق بخشنامه ارسال شده مکلف به برگزاری دوره‌های آموزش خانواده در راستای تقویت هماهنگی و همسویی تربیتی میان خانه و مدرسه هستند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اولیا در اجرای فعالیت و اقدامات آموزش و پرورش با ارائه پیشنهادهای لازم به مدیر آموزشگاه می‌توانند همکاری داشته باشند و مشارکت فکری، فرهنگی، عاطفی و اخلاقی اولیا در مدارس بسترسازی خواهد شد.

انتهای پیام/الف

دوره‌های آموزشی «خانواده در مدارس» در قم برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.