کاخ سفید به دنبال یک استراتژیست برای مقابله با استیضاح ترامپ

پایگاه خبری کنگره آمریکا گزارش داد اطرفیان رئیس‌جمهور این کشور او را به استخدام یک استراتژیست برای مقابله با طرح استیضاحش ترغیب می‌کنند.

کاخ سفید به دنبال استراتژیستی برای مقابله با استیضاح ترامپ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در حالیکه واکنش کاخ سفید در مقابل موضوع استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز به روز بر ناامیدی متحدان او می‌افزاید، برخی مقامات سابق و فعلی دولت از ترامپ خواستند تا استراتژیستی را برای مقابله در برابر تحقیقات دموکرات‌ها بکار گیرد.

مقام استراتژیست کاخ سفید از زمان کناره گیری اجباری استیون بنن بیش از دو سال است که خالی مانده و ترامپ کسی را تاکنون برای تصدی این پست معرفی نکرده است. هرچند متحدان ترامپ برای این باورند که تصدی مقام استراتژیستی کاخ سفید بسیار دشوار خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا با وجود داغ‌تر شدن بحث استیضاحش در محافل سیاسی این کشور و به طور خاص از سوی دموکرات‌ها از راه اندازی «اتاق جنگ» استیضاح امتناع کرده است. یک منبع نزدیک به کاخ سفید گفت رئیس جمهور معتقد است که این کار باعث می‌شود او از نظر سیاسی ضعیف به نظر آید.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

هم‌اکنون افکار عمومی نیز در آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند. بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونموث، ۴۴ درصد مردم آمریکا خواهان استیضاح ترامپ هستند. در نظرسنجی سی‌ان‌ان نیز مشخص شد که ۴۷ درصد مردم با این امر موافقند. اما در دیگر نظرسنجی انجام شده در این مورد ۵۰ درصد مردم با استیضاح ترامپ موافق بودند. این آمار‌ها با گسترش رسوایی اوکراین گیت در حال افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار