روسیه با ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه مخالفت کرد

وزارت خارجه روسیه طرح آلمانیِ ایجاد منطقه امن در شمال سوریه تحت نظارت‌های بین‌المللی را نپذیرفت.

روسیه طرح آلمان برای ایجاد «منطقه امن» تحت نظارت بین المللی را نپذیرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد مسکو طرح آلمان برای ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه را رد می‌کند.

خبرگزاری ریانوستی به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش داد: لزومی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و تحت نظارت‌های بین المللی در شمال سوریه نمی‌بیند.

وزیر دفاع آلمان طرح ایجاد منطقه امن تحت نظارت‌های بین المللی از جمله ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، را در مرز مشترک سوریه و ترکیه مطرح کرد. این اولین باری است که برلین پیشنهاد ماموریت نظامی در خاورمیانه را مطرح می‌کند.

امروز همچنین نماینده آمریکا در ناتو علیرغم استقبال از طرح آلمانی منطقه امن، اجرای آن را بر عهده متحدان اروپایی واشنگتن دانست و اعلام کرد کشورش در این طرح مشارکت نمی‌کند. آنه گرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان نیز گفت از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد تا در خصوص تصویب طرح ایجاد منطقه امن در سوریه اقدام کند.

در چارچوب توافق روز سه شنبه بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این دو کشور اعلام کردند پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه روز چهارشنبه خارج کردن شبه نظامیان ی‌پ‌گ را از مرز ترکیه آغاز می‌کنند. شش روز بعد از آن، نیرو‌های ترکیه و روسیه به طور مشترک گشت‌زنی در یک باریکه ۱۰ کیلومتری را در «منطقه امن» در شمال شرقی سوریه که آنکارا همواره خواهان ایجاد آن بوده است، شروع خواهند کرد.

توافق روز سه‌شنبه بر بازگشت نیرو‌های بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به مرز همراه با نیرو‌های روسیه، صحه می‌گذارد. این نیرو‌ها جایگزین آمریکایی‌ها می‌شوند که سال‌ها همراه با متحدان کُرد سابق خود در منطقه گشت‌زنی می‌کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار