دانستنی حقوقی؛

یک تا ۶ ماه حبس برای فحاشی پشت تلفن

قانونگذار برای مزاحم‌های تلفنی که پشت تلفن اقدام به مزاحمت و فحاشی می‌کنند جرم در نظر گرفته است.

دانستنی حقوقی/ جرم مزاحم تلفنی چیست؟/ یک تا شش ماه حبس برای فحاشی پشت تلفنبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قانونگذار برای مزاحم‌های تلفنی که پشت تلفن اقدام به مزاحمت و فحاشی می‌کنند جرم در نظر گرفته است.

بر اساس قانون ایجاد مزاحمت تلفنی برای افراد غیر قانونی است و اگر فردی با استفاده از تلفن برای فردی دیگر مزاحمت ایجاد کند و سبب سلب آسایش او شود، باید مجازات خود را طی کند.

فردی که با تلفن موجب مزاحمت شود بر اساس مقررات شرکت مخابرات یک تا ۶ ماه حبس را باید طی کند و حتی اگر شاکی گذشت کند باز هم باید جنبه عمومی جرم را بگذراند و قانونگذار برای او حبس و جزای نقدی در نظر گرفته است.


بیشتر بخوانید: با مستاجری که خانه را تخلیه نمی‌کند چه باید کرد؟


مزاحمت‌ از طریق تلفن ثابت و یا تلفن همراه به شیوه‌های مختلفی از جمله سوت کشیدن، سکوت کردن، فوت کردن در گوشی بدون وقفه، فحاشی، مخابره کردن اخبار کذب، تهمت ناروا زدن، دادن خبرهای دروغ شوک آور صورت می‌گیرد.

شکایت از مزاحمت تلفنی چگونه است؟

اگر شاکی بخواهد از مزاحم خود شکایت کند باید اثبات شود که مدت زمان مزاحمت چه میزان بوده و البته باید حتما حکم دادگاه و دستور پرینت از مخابرات صادر شود.

برای شکایت از مزاحم تلفنی باید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه کرد و در صورتی که توهین یا فحاشی صورت گیرد، شاکی می‌تواند تقاضای اعاده حیثیت کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مزاحمت تلفنی باید به صورت متوالی و به دفعات رخ داده باشد و مجازات برای فردی اعمال می‌شود که سیم کارت به نام اوست و در صورتی که اثبات کند سیم کارت را برای فرد دیگری خریداری کرده است، طرف مقابل مجازات می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mina
۱۱:۱۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
من برای دیدن ابلاغیه هام نیاز دارم که از سامانه ثنا استفاده کنم اما الان چرا چند روزی هست که نمیتونم وارد سامانه بشم حتی مقاله سامانه ثنا دینا رو هم خوندم اما متوجه مشکل ثنا نشدم .
آخرین اخبار