روسیه: آمریکا باید به اشغال گذرگاه تنف پایان دهد

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد آمریکا باید به اشغال گذرگاه مرزی تنف در استان حمص سوریه پایان دهد.

روسیه: آمریکا باید به اشغال گذرگاه تنف پایان دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز به آمریکا هشدار داد که به طور غیرقانونی در تنف مستقر شده و باید به این اشغالگری پایان دهد.

ورشینین در این خصوص به خبرنگاران گفت: «نیرو‌های نظامی آمریکا به طور غیرقانونی در این منطقه (گذرگاه مرزی تنف در استان حمص سوریه) مستقر شده‌ و مسیری را که عراق را به سوریه متصل می‌کند مسدود کرده‌اند. ما خواستار آن هستیم که به این اشغالگری پایان دهند».

در سال ۲۰۱۶، آمریکا یک پایگاه نظامی در ۲۴ کیلومتری غرب گذرگاه مرزی تنف در صحرای سوریه ایجاد و آن را به آموزش معارضان اختصاص داد.

در دسامبر ۲۰۱۸، رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام پایان حضور داعش در سوریه گفت تصمیم گرفته نیرو‌های نظامی آمریکا را از این کشور خارج کند. چند هفته پیش نیز ترامپ اعلام کرد نیمی از دو هزار سرباز آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند.

در روزهای اخیر سربازان آمریکا خروجشان از مناطق شمالی سوریه را آغاز کرده‌اند و دوشنبه این هفته ترامپ در بیانیه‌ای گفت تنها تعداد کمی از نیرو‌های این کشور در جنوب سوریه باقی خواهند ماند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این بیانیه ترامپ به پادگان تنف اشاره دارد که در محل اتصال مرز‌های سوریه، عراق و اردن است. به نوشته رسانه‌های خبری، حدود ۱۵۰ نیروی نظامی در این پادگان مستقر هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار