با حضور آیت الله مصباح یزدی انجام شد؛

رونمایی از کتاب حکومت و ولایت فقیه در قم

کتاب حکومت و ولایت فقیه با حضور آیت الله مصباح یزدی در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،همایش مجتهدشهید سیری در آثار علمی و سیره سیاسی آیت‌الله سیدمصطفی خمینی دیشب با حضور آیت الله مصباح یزدی، آیت الله اراکی، حجت الاسلام والمسلیم سید حمید روحانی، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان و جمعی از فضلا و علما در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

مراسم رونمایی از کتاب حکومت و ولایت فقیه از جمله برنامه‌های این مراسم بود؛ حجت الاسلام کریمی از مترجمین این کتاب گفت: امام راحل ۵۰ سال پیش موضوع ولایت فقیه را در دروس خود مطرح کردند و دعوت نخبگانی از فضلا و علما داشتند و فرمودند که ما اصل موضوع را مطرح کردیم و نسل آینده اطراف این موضوع را بحث کند.

او  تصریح کرد: یکی از افرادی که این دعوت لبیک گفت و این مبحث را در حوزه علمیه نجف مطرح کرد، مرحوم حاج آقا مصطفی بود؛ این مباحث در ضمن کتاب البیع مطرح شد، ولی این مباحث با یک غربت مواجه شد.

مترجم این کتاب بیان کرد: متاسفانه به این رساله ارزشمند توجه خاصی نشده است و یکی از انگیزه‌های ما برای ترجمه این اثر، ورود جدی برای آگاهی بخشی بیشتر جامعه نسبت به نظریات ایشان بود.

او گفت: تا پیش از این رساله هیچ کسی به آیات قرآن کریم در باب ولایت فقیه نپرداخته است، ولی ایشان ۵ آیه را در ابتدا به شکل مستقل بیان می‌کند و در ادامه به روایات می‌پردازد.

این استاد حوزه با ذکر این مطلب که آگاهی به امور زمان و توانمندی در مدیریت جامعه از نظریات خاص مرحوم حاج آقا مصطفی در باب ولایت فقیه است، عنوان کرد: رویکرد‌ها و نگاه‌های خاص ایشان در تبیین نظریه ولایت فقیه جالب بود.

انتهای پیام/ش

همایش مجتهدشهید در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار