فتاح:

نیمه دوم سال آینده پروژه پلاسکو افتتاح می‌شود / تامین تمام هزینه ساخت پلاسکو توسط بنیاد مستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ساختمان پلاسکو در نیمه دوم سال آینده شامل ۲۰ طبقه به بهره‌برداری می‌رسد.

نیمه دوم سال آینده پروژه پلاسکو افتتاح می‌شود / صددرصد هزینه‌ ساخت پلاسکو توسط بنیاد مستضعفان پرداخت می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان امروز در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ پلاسکو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه در نیمه دوم سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این بازدید را امروز به همراه پیمانکار، مشاور، پیمانکار شهردار انجام دادیم و خوشبختانه ستون‌های این ساختمان بالا رفته به طوری که از میدان جمهوری هم قابل دیدن است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون این پروژه در طبقه هفتم قرار دارد، گفت: ۵ طبقه زیر زمین و ۲ طبقه روی زمین از مجموع ۲۰ طبقه ساخته شده و سرعت کار بسیار خوب است.
بیشتر بخوانید: ساخت پلاسکو ۲۰ طبقه تا شهریور ۹۹

فتاح با توضیح داد: تمامی سفارشات از جمله اسکلت، بتن، تجهیزات و سایر امکانات خریداری شده و ما تا نیمه دوم سال ۹۹ این پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: این پروژه شامل ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیر زمین است و تا پایان بهمن دیواره‌ها و اسکلت بندی آن به پایان می‌رسد و تا ابتدای سال آینده سفت کاری، دیوارکاری آن تمام می‌شود، از ابتدای سال آینده هم اقداماتی از جمله نمای ساختمان و تجهیزات از جمله نصب پله برقی با تلاش تمامی همکاران انجام می‌شود و ما همانطور که قول دادیم در نیمه دوم سال آینده این پروژه را به کسبه تحویل خواهیم داد.

او در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری تا به امروز مجوز ساخت را اعطا نکرده است، گفت: در ساخت این پروژه مسیر بسیار سختی را طی کردیم به طوری که این ساختمان با هزار متر مربع در ۲ مرحله به مزایده و مناقصه گذاشت و در واقع ما ساخت این پروژه را از اسفند سال ۹۷ آغاز کردیم.

فتاح اظهار کرد: در ابتدای ساخت این پروژه تمامی مزایده‌ها، مناقصه‌ها و طراحی انجام شده بود، اما در همان دوره میراث فرهنگی یکسال مانع ساخت این پروژه به دلیل ناپایدار بودن ساختمان‌های تاریخی مجاور شد به همین دلیل مجددا مجبور شدیم از نو طراحی و مناقصه دیگری را برای این ساختمان انجام دهیم و هم اکنون ساختمانی که درحال ساخت است انتخاب شد.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: از اسفند سال ۹۷ کار اجرایی و همکاری شهرداری، پیمانکار و مشاور بسیار خوب و مناسب جلو می‌رود و علت آنکه شهرداری تاکنون مجوز ساخت این پروژه را صادر نکرده است تاخیر در طراحی ساختمان پلاسکو به صورت کامل بود، به محض کامل شدن آن شهرداری مجوز را ارائه می‌کند.

او اظهار کرد: از نظر فنی و معماری هر نوع سختگیری که برای این پروژه انجام شود ما استقبال خواهیم کرد، زیرا قرار است پلاسکو تبدیل به نماد ملی و بزرگ برای شهر تهران شود.

فتاح اظهار کرد: ما معاملات بسیار کلانی با شهرداری تهران و آقای حناچی داریم بنابر این بحث‌ها بدون هیچ مانعی پیش می‌رود و چنین ساختمان‌ها و معاملاتی عددی برای ما محسوب نمی‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: ۳۰۰ کسبه هم اکنون از همان ابتدا با جایی که برای آن‌ها در مجتمع نور در نظر گرفته‌ایم کار خود را آغاز کردند و هیچ مشکلی بین ما و کسبه وجود نداردT البته اختلاف‌های کوچکی در بحث متراژ واحد‌ها بود که آن هم به دلیل آنکه تجهیزات و مشاعاتی از جمله انباری، آسانسور و پله برقی اضافه شده بنابراین کوچک شدن متراژ برای این ساختمان طبیعی است.

او اظهار کرد: طراحی‌های جدید بسیار متفاوت با طراحی‌های ۴۰ سال قبل است و قوانین و مقررات مهندسی با ۴۰ سال پیش متفاوت است بنابراین مقاوم‌سازی و نصب تجهیزات ممکن است باعث کمتر شدن متراژ‌ها شود، اما در مجموع ساختمان پلاسکو هزار متر مربع است و ارتفاع این ساختمان هیچ تغییری نکرده و کم شدن متراژ‌ها در اختیار بنیاد مستضعفان نبوده است، ولی کسبه در سال آینده می‌توانند یک مغازه نو تحویل بگیرند.

فتاح اظهار کرد: طبق قوانین حقوقی بنیاد مستضعفان نباید تمامی هزینه‌های ساخت ساختمان پلاسکو را بر عهده می‌گرفت، اما در آن دوران به دلیل شرایط ملی و مردمی که ایجاد شده بود و با رخداد حادثه ناگوار از دست رفتن آتش‌نشانان و سرمایه کسبه تصمیم گرفتیم که تمامی هزینه‌های این ساختمان را ما پرداخت کنیم و البته شهرداری هم تخصیصاتی را از لحاظ صدور جواز ساختمان برای ما در نظر گرفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: برای آتش‌نشان‌ها هم قرار بود یادمانی را بسازیم که در اجرای آن تصمیم گرفته شد این یادمان در ورودی ساختمان با پرداخت هزینه از سوی بنیاد مستضعفان ساخته شود و برای طراحی آن از چند طراح و معمار دعوت کرده‌ایم تا به نحو زیبا ساخته شود.

او با بیان اینکه کسبه پلاسکو هم اکنون دو دسته هستند گفت: عده‌ای در ساختمان شمالی حضور دارند که هم اکنون در حال تعمیرات هستند و طبق توافقی که با آن‌ها انجام شد این کسبه تصمیم گرفتند با هزینه‌های خودشان این ساختمان ۵ طبقه شمالی را با مجوز شهرداری تعمیر کنند، اما دسته دوم ۳۰۰ نفر کسبه هستند که برخی از آن‌ها با هزینه بنیاد مستضعفان در مجتمع نور قرار دارند که بعد از اتمام پروژه در ساختمان جدید مستقر می‌شوند.

فتاح تأکید کرد: صددرصد ساخت این پروژه بر عهده بنیاد مستضعفان است و ما تا سال آینده ساختمان پلاسکو را به بهره‌برداری می‌رسانیم، اما این موضوع باید گفته شود که ساخت پروژه اصلی پلاسکو از پایان سال گذشته بعد از برطرف شدن اختلافات با میراث فرهنگی آغاز شده است.

انتهای پیام /
 

ساخت پلاسکو با ۲۰ طبقه تا پایان سال ۹۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار