معاون شهرداری تهران:

ضوابط مهندسی ساختمان پلاسکو در دهه ۴۰ هم رعایت نشده بود

گلپایگانی گفت: ضوابط مهندسی ساختمان پلاسکو در دهه ۴۰ هم رعایت نشده بود بنابراین ما این پروژه را با رعایت تمامی قوانین و مقررات احداث خواهیم کرد.

ضوابط مهندسی ساختمان پلاسکو در دهه ۴۰ هم رعایت نشده بود/ مجوز پلاسکو بعد از طراحی کامل صادر می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گلپایگانی معاون شهرداری تهران در حاشیه بازدید از ساختمان پلاسکو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری از ابتدای وقوع این حادثه پای کار بوده است، گفت: با توجه به آنکه در این حادثه چند تن از همکاران ما در آتش‌نشانی جان خود را از دست دادند، بنابراین از همان ابتدا در اجرا و پیشرفت این پروژه فعالیت و همکاری خوبی داشته است.

او توضیح داد: شهرداری تهران با هزینه خود اقدام به جمع‌آوری تمامی آوارها و نخاله‌های ساختمان پلاسکو کرده و در روند و پیشرفت اجرایی این پروژه همکاری لازم را داشته است.

گلپایگانی با بیان اینکه در اجرای این پروژه دو بار نقشه و طراحی آن تغییر کرده است، گفت: در هر ۲ مرحله اجرای این پروژه و طراحی آن از طریق فراخوان و برگزاری مسابقه بین طراحان و معماران پروژه انجام شده و هم‌اکنون نقشه کنونی این پروژه از طریق برگزاری مسابقه و با رای و تأیید اعضا و شورای عالی معماری و شهرسازی انتخاب شده است.

معاون شهرداری تهران با اشاره به اینکه ساختمان پلاسکو قرار است تبدیل به یک نمادی برای شهر تهران در دهه ۱۴۰۰ شود، گفت: ضوابط، قوانین و مقررات ساختمانی در این دهه با دهه ۴۰ که این ساختمان ساخته شده متفاوت است و باید این مورد گفته شود که ساختمان پلاسکو در آن دوره بدون رعایت ضوابط، قوانین و مقررات آن دوره ساخته شده و طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم تعداد زیادی از ضوابط مهندسی در آن پروژه رعایت نشده بود به همین دلیل ما با سخت‌گیری‌هایی که در اجرای این پروژه برای رعایت قوانین و مقررات انجام می‌دهیم ضروری است تا یک کار خوب اجرایی شود.

او اظهار کرد: برای کسب مجوز ساخت این پروژه لازم است تمامی پروانه‌ها و فرایند‌های ساخت کامل شود و ما باتوجه به اینکه این پروژه مرحله به مرحله درحال پیشرفت است و باید بر اساس اصول مهندسی ساخته شود، بنابراین طبق نظارت شهرداری انجام می‌شود و بعد از اتمام کامل طراحی مجوز آن صادر می‌شود.

معاون شهرداری تهران یادآور شد: خوشبختانه کارگاه‌های ساختمانی، پیمانکاران ذیصلاح در اجرا و ساخت این پروژه حضور دارند که همین موضوع باعث شده که خیال ما از لحاظ رعایت قوانین و مقررات راحت شود.

گلپایگانی تأکید کرد: تمامی اجرای این پروژه با همکاری و تحت نظارت ما انجام می‌شود و تا به امروز هیچ مشکلی از لحاظ فرایند‌های اجرایی وجود نداشته و با همت بنیاد مستضعفان کار به خوبی در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/
 

انتخاب مهندسان برتر داخلی برای ساخت ساختمان پلاسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار