در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پرداخت طلب داروخانه‌ها تا مرداد ماه ۹۸/ بخشی از طلب ارائه دهندگان خدمت از سال گذشته باقی مانده است

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: داروخانه‌های سراسر کشور طلب خود را تا مرداد ماه ۹۸ به طور کامل دریافت کرده‌اند.

سیاست بیمه سلامت پرداخت منظم مطالبات ارائه دهندگان خدمت/ پرداخت طلب داروخانه‌ها تا مرداد ماه ۹۸ / بخشی از طلب ارائه دهنده خدمت از سال گذشته باقی مانده استطاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خوشبختانه سازمان بیمه سلامت میزان تأخیر در مطالبات خود را نسبت به دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی کاهش داده است و در ادامه اجرای سیاست‌های بیمه سلامت در زمینه پرداخت منظم به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی سراسر کشور تیر ماه ۹۸ مطالبات تمام مراکز درمانی و داروخانه‌ها پرداخت شده است.

او ادامه داد: داروخانه‌های دولتی و خصوصی سراسر کشور مطالبات خود را تا مرداد ماه ۹۸ به طور کامل دریافت کرده‌اند. البته باید بگویم که به طور متوسط ۲.۵ ماه از سال ۹۷ بدهی‌های داروخانه‌ها هنوز پرداخت نشده است. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی بین ۳ تا ۳.۵ ماه از طلب سال ۹۷ خود را دریافت نکرده‌اند.

موهبتی تأکید کرد: برای پرداخت منظم طلب مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت، سازمان برنامه و بودجه قول مساعدت به ما داده است تا با در اختیار گذاشتن بودجه ما را در زمینه پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی یاری کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به ۵۰۰ میلیون یورویی که از صندوق توسعه ملی به بیمه سلامت اختصاص پیدا کرده، گفت: در حال حاضر تمام ۵۰۰ میلیون یورویی که از صندوق توسعه ملی جهت پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی به بیمه سلامت اختصاص پیدا کرده بود به دانشگاه‌ها و دیگر افراد ارائه دهنده خدمات حوزه سلامت پرداخت شده است. در حال حاضر هیچ پولی از این مبلغ در حساب سازمان باقی نمانده است.


بیشتر بخوانید:  اجرای پوشش بیمه اجباری هم زمان با هفته سلامت


او یادآوری کرد: سازمان بیمه سلامت از دولت و مجلس انتظار حمایت بیشتری را دارد. همچنین توجه ویژه‌ای به بخش سلامت و به خصوص بیمه داشته باشد.

انتهای پیام/

سیاست بیمه سلامت پرداخت منظم مطالبات ارائه دهندگان خدمت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار