رئیس مجلس شورای اسلامی در قم:

دشمنان نگران وفاق و همدلی ایران و عراق هستند

لاریجانی گفت:قلب ملت ایران و عراق به یکدیگر تنیده شده است و به همین دلیل دشمنان به دنبال اختلاف افکنی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای قرارگاه مردمی اربعین استان قم که امروز جمعه در دفتر رئیس مجلس در قم برگزار شد، خطاب به اعضای قرارگاه مردمی اربعین استان قم اظهار کرد: کار شما برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، وفاق بین المللی را ایجاد می‌کند و موجب همدلی و همگرایی در بین همه مسلمانان می‌شود و اتفاقاً دشمنان ایران و انقلاب نیز نگران این گونه اقدامات هستند.

او در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال صدمه زدن به وفاق ایجاد شده بین ملت ایران و عراق هستند، افزود: افرادی که در سفر اربعین بودند از زحمات مردم عراق تعریف شایسته‌ای می‌کنند. قلب ملت ایران و عراق با یکدیگر تنیده شده و این به هم تنیدگی تاریخ دو ملت ایران و عراق ظرفیت بسیار بزرگی است و به همین دلیل دشمنان به دنبال اختلاف افکنی هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط سخت ملت ایران همیشه در کنار ملت عراق بوده است. در حوادث چند سال گذشته که داعش ضرباتی را به ملت عراق زد ایران پای کار ایستاد و مردم رشید عراق و آیت الله سیستانی نیز نقش ارزشمندی را ایفا کردند تا توانستند کمر داعش را بشکنند این شرایط نشان می‌دهد که ملت ایران و عراق هم‌سرنوشت هستند.

لاریجانی گفت: نمونه‌ای از همگرایی بین ملت ایران و عراق را در ایام اربعین مشاهده می‌کنیم و مردم قم نیز از ۵ صفر تا ۵ ربیع الاول به صورت خودجوش به زائران خدمت رسانی می‌کنند. کسی به این خادمین دستور نداده بلکه یک وجدان اسلامی نسبت به سایر مسلمانان است تا یک عبادت شیرین انجام شود همین وجدان اسلامی را در عراق نیز مشاهده می‌کنیم که موجب شده مواکب را برای خدمت رسانی به زائران برپا کنند. این شرایط نشان می‌دهد که فهم درستی بین مردم عراق و ایران وجود دارد.

انتهای پیام/ش

دیدار اعضای قرارگاه مردمی اربعین  با لاریجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.