معاون گردشگری استان همدان تأکید کرد؛

همدان به دنبال رونق گردشگری مذهبی

معاون گردشگری استان همدان گفت: استان همدان با داشتن چندین مرقد و امامزاده‌های معتبر می‌تواند مقصد گردشگری مذهبی باشد.

همدان به دنبال رونق گردشگری مذهبیبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی خاکسار، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه رونق گردشگری مذهبی در استان همدان مستلزم همکاری اداره اوقاف به عنوان متولی مقابر و اماکن متبرکه با اداره میراث فرهنگی همدان است و نیاز به برنامه‌ریزی در این زمینه دارد، ادامه داد: از جمله تمهیداتی که برای راه‌اندازی تور‌های گردشگری مذهبی ضرورت دارد، وجود راهنمایان تخصصی در مکان‌های موردنظر است چرا که مقابر و امامزاده‌ها نیز مانند موزه و اماکن تاریخی به راهنمای متخصص نیاز دارند.

او با بیان اینکه تابلو‌های معرف بنا از ضرورت‌های این نوع گردشگری است، اضافه کرد: علاوه بر این لازم است اماکن متبرکه در تاریخ‌های مشخص آمادگی بازدید عموم را داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه رایزنی‌های اولیه در این زمینه با اداره اوقاف انجام شده است، اظهار کرد: مقرر شده است بروشور‌هایی از مقابر و امامزاده‌ها تهیه شود که علاوه بر شجره‌نامه مقبره، روند شکل‌گیری بنا، مرمت و جزئیات معماری را نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده و در سایت میراث فرهنگی نیز درج شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان درباره مقبره حیقوق نبی (ع) بیان کرد: این بنای تاریخی به دوره سلجوقی- ایلخانی تعلق دارد و وظیفه میراث فرهنگی در قبال آن، حفظ ساختمان با همان ماهیت تاریخی است. اگر این بنا به تأسیسات و ارائه خدمات به گردشگران و زائران نیاز داشته باشد، باید با حفظ ضوابط حریم بنا، اقدامات انجام گیرد.

خاکسار یادآور شد: در این استان امامزاده‌هایی مانند عین و غین، هود و اطهر دارای بنای تاریخی ارزشمند هستند همینطور شاهزاده حسین، امامزاده محسن و امامزاده یحیی دارای شجره‌نامه بوده و همگی می‌توانند به عنوان مقاصد گردشگری مذهبی مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/ د 

ظرفیت گردشگری مذهبی در همدان وجود دارد

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.