۲۹ موقوفه منفعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۹ موقوفه منفعتی از سوی مردم نیک اندیش این استان وقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ؛معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵موقوفه استان در زمان حاضر درآمد زا هستند و چهار مورد دیگر در حال تحقق درآمدزا شدن هستند.

حجت الاسلام قاسم مؤمن شاد عنوان کرد:موقوفه‌های منفعتی استان در سال ۱۳۹۸، ۶ تا هشت میلیارد ریال درآمد داشته است که بر اساس نیات واقفان هزینه شده است.

او بیان کرد: شهرستان گچساران با ۱۹ موقوفه درآمد دارای بیشترین تعداد موقوفه‌های منفعتی در کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موقوفه ۶ هکتاری اهدایی از سوی محمدحسین طاهری بویراحمدی در شهر یاسوج با ۱۲۴ رقبه بزرگترین موقوفه منفعتی استان است.

مومن شاد ابراز داشت: این موقوفه در ابتدا یک زمین خام بود که با احداث واحد‌های تجاری به متقاضیان اجاره داده شد.

او گفت: تعدادی از رقبه‌های موقوفه ۶ هکتاری در دست دستگاه‌های اجرایی است که با توجه به اینکه این دستگاه‌ها در ۲ سال گذشته اجاره بهای موقوفه‌ها را پرداخت نکرده اند از مسئولان انتظار می‌رود در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

مومن شاد ابراز داشت:هم اکنون یکهزار و ۲۸۰ موقوفه انتفاعی شامل مسجد و حسینیه از سوی مردم برای ساخت مسجد و حسینیه اهدا شده است که درآمدی ندارد.

او افزود: وقف به عنوان یک سنت حسنه و احسان ماندگار بیانگر حس نوعدوستی و روحیه خیرخواهی واقفان بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را کاهش دهد.
انتهای پیام/غ

۲۵موقوفه در آمد زا در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.