لزوم حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان

معاون، معاون اول رییس جمهور در رشت گفت: توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، مستلزم آماده کردن زیرساخت‌های لازم از سوی دولت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از مجتمع تحقیقاتی – نیمه صنعتی فشتام رشت گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت هدفمند و نتیجه بخش، نیازمند توسعه مجتمع‌های تحقیقاتی – نیمه صنعتی پارک‌های علم و فناوری هستند.

او با اشاره به اهمیت تجاری سازی محصولات و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان افزود: رویکرد این شرکت‌ها می‌تواند به سمت و سوی بهره مندی از فضا‌های پارک علم و فناوری برای ورود به بازار سوق پیدا کند.

او تولید محصولات مختلف در شرکت‌های دانش بنیان را در مسیر توسعه علم و دانش دانست و گفت: فعالیت‌های این شرکت‌ها و حمایت از آن می‌تواند شرایط افزایش بهره وری را در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت و کشاورزی ایجادکرده و توسعه دهد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور فراهم کردن زیرساخت‌ها را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان از سوی دولت ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: آماده سازی این زیرساخت‌ها در حوزه پژوهش موجب ایجاد قدرت تجاری سازی دانش فنی شده است و استقرار چنین شرکت‌هایی در مجتمع‌های پارک علم و فناوری را به دنبال خواهد داشت.

آقای ملک پور معاون فناوری پارک علم و فناوری گیلان نیز با اشاره به استقرار ۳۰ شرکت تولیدی در مجتمع تحقیقاتی – نیمه صنعتی فشتام رشت، گفت: این مجتمع یکی از ۹ مرکز اقماری پارک علم و فناوری گیلان است.

برخی تولید کنندگان شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه استارت آپ و تجاری سازی در فضای مجازی نیز در نشستی با حضور معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور از مشکلات و دغدغه‌های خود در این حوزه گفتند.

انتهای پیام/آ

حوزه پژوهش موجب ایجاد قدرت تجاری سازی دانش فنی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.