تمرکز مسئولین بر حل مشکلات مردم و دور از حاشیه سازی‌ها

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن شکرگزاری توفیق برگزاری باشکوه مجالس عزاداری ماه‌های محرم و صفر، از همه مسئولان خواست برای حل مشکلات مردم تمرکز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: خدا را شاکریم که اجتماعات حسینی و مجالس ذکر مناقب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هرسال با گستره بیشتری در سراسر میهن اسلامی و بسیاری از نقاط جهان برگزار می‌شود، اجتماعاتی که افزون بر روشن نگاه‌داشتن شعله‌های عشق و عاطفه نسبت به ائمه اطهار، زمینه‌های تقویت ایمان و کسب معارف از چراغ هدایت و سفینه‌ی نجات امت، امام حسین (علیه‌السلام) و گسترش همه ابعاد اسلام را نیز فراهم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: خدا را شاکریم، امسال نیز مردم مؤمن و انقلابی ایران همانند همیشه با برگزاری مجالس عزاداری در ماه‌های محرم و صفر نسبت به تعظیم شعائر دینی اهتمام ویژه‌ای داشتند و در ترویج معارف اسلامی کوشیدند.

در این بیانیه عنوان شده است: راهپیمایی بی‌نظیر اربعین امسال نیز به‌رغم سانسور شدید رسانه‌های استکبار و دولت‌های وابسته، بازهم رخ‌نمود و صحنه‌هایی بی‌مانند از شیدایی و دلدادگی به اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را به تصویر کشید. همچنین مهمان‌نوازی کریمانه‌ی ارادتمندان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در این ایام صحنه‌هایی آفرید که جهان کم‌تر به خود دیده است.

در این بیانیه افزوده شده است: صحنه‌هایی از حضور پرشور همه اقشار به‌ویژه جوانان در هیئت‌ها و تکایا و حضور معنی‌دار مسلمانان و دیگر ادیان سراسر جهان در راهپیمایی اربعین، منطقه را به مَدرَس بزرگ درس‌های قیام حسینی تبدیل کرده و امید است، این صحنه‌های پرشور همه‌ی ما را به هدف اصلی شهید کربلا، امام حسین (علیه‌السلام) که همانا احیای رسالت اسلام عزیز در همه‌ی ابعاد معرفتی، عاطفی و عملیِ آن است راهبری کند.

در این بیانیه تاکید شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و تشکر از همه خادمان مکتب حسینی در اقصا نقاط جهان علی‌الخصوص در ایران و عراق اعلام می‌دارد.

امروز به برکت انقلاب اسلامی فرصت ترویج معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بیش‌ازپیش فراهم‌شده و نظام اسلامی در احیای باعظمت این مجالس نقش بسزایی داشته است، نقشی که همه مسلمانان به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در سراسر جهان نیز بر این حقیقت آگاه و معترف‌اند و شاکر و قدردان این نعمت هستند.

راهپیمایی بزرگ اربعین و دیگر مجالس و اجتماعات مذهبی نشان می‌دهد گرایش عاطفی به‌سوی دین و شعائر دینی رو به افزایش است و فرصتی گران‌بها برای گسترش همه‌جانبه‌ی دین فراهم کرده است.

ازاین‌رو، بر همه مجموعه‌های علمی، دینی و تبلیغی لازم است برای گسترش اسلام در همه ابعاد، به‌ویژه ابعاد معرفتی و عمل به همه‌ی احکام نورانی اسلام بکوشند.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه مقارن با ایام اربعین حسینی و نمایش باشکوه ابراز ارادت جهانی به ساحت قدسی سید الشهداء (علیه‌السلام) و تجلّی هم‌گرایی اسلامی دو ملت عزیز ایران و عراق، شاهد برخی بی‌مبالاتی‌ها در کشور در قالب سوق دادن بانوان به ورزشگاه‌های آقایان بودیم.

امری که بی‌شک در مسیر احیای دین و عمل به ارزش‌های اسلام و انقلاب نیست. امروز وظیفه اصلی مسئولان نظام اسلامی حل مشکلات اقتصادی و تأمین عزّت و سربلندی ملت ایران است.

مع‌الأسف به نظرمی رسد برخی مسئولان می‌کوشند به‌جای حل مشکلات یادشده در هر فرصت حاشیه‌سازی کرده و فضای کشور را دوقطبی کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ناصحانه متذکر می‌شود اهتمام به شرع مقدس و تخطی نکردن از احکام دینی در زمره وظایف ذاتی هر مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران است و مسؤولان باید بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند و نباید این وظیفه، با حاشیه‌سازی‌ها نادیده گرفته شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مسؤولان باید ضمن رسیدگی به وضع نابسامان معیشت مردم، علاوه بر تعامل عزتمند با جهان، با تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی، از ظرفیت‌های کم‌نظیر جوانان متدین و انقلابی به‌طور ویژه استفاده کنند و بکوشند مشکلات و آلام این مردم عزیز را کاهش دهند.

بی‌تردید حل مشکلات در گروِ مدیریت صحیح، رعایت موازین اسلامی و قطع امید از دنیای استکبار و وابستگان آن‌هاست.

در پایان این بیانیه اضافه شده است: در پایان امیدواریم خداوند قلب مقدس حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از اقامه کنندگان مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) خشنود کند و همه مسئولان و ملت مؤمن ایران را همواره در صراط مستقیم اسلام و انقلاب استوار، ثابت‌قدم و مشمول الطاف و نصرت الهی بگرداند.

همچنین از خداوند متعال برای ملت و دولت عراق و همه‌ی کسانی که در سراسر جهان برای برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم بین‌المللی اربعین و حفظ شعائر و اعتلای اسلام عزیز کوشیدند، دوام عزت و سربلندی مسئلت می‌نماییم.

انتهای پیام/الف

مسؤولان دور از حاشیه سازی‌ها بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.