مرمت و بازسازی سازه‌های آبخیزداری درروستای فولادمحله با هزینه ۴ میلیارد ریالی

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر جهت کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران و جلوگیری از فرسایش خاک انجام عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک در مناطق بالادست حوضه‌های آبخیز را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی سازه‌های آبخیزداری سنوات گذشته درروستای فولادمحله با هزینه ۴ میلیارد ریالی گفت: بررسی‌های میدانی کارشناسان اداره و همچنین نظر سنجی از اهالی روستا‌های هدف نشان می‌دهد، در مناطقی که فعالیت‌های آبخیزداری انجام شده است؛ میزان خسارت رواناب‌ها و سیل‌های حاصله نسبت به سنوات گذشته کاهش چشمگیری داشته است موجب پر آب شدن چاه‌ها، قنوات و چشمه سار‌ها شده است.

او افزود: سازه‌های آبخیزداری اجرا شده در سنوات گذشته در طی زمان و تاثیر عوامل طبیعی از قبیل سرما و گرما وغیره آسیب دیده که به منظور مرمت و بازسازی بند‌های آبخیزداری سنوات گذشته در حوزه فولادمحله، بند‌های خاکی سپیدار و گنجه ۱۶۰۰۰ متر مکعب لایروبی و ۵۳۰ مترمکعب سنگ و ملات و بتن ریزی گردید.

عبدوس بیان کرد: با بازدید و بررسی‌های کارشناسان واحد آبخیزداری اداره و با گزارشات مردمی ارسال شده، عملیات مرمت و بازسازی در حوزه‌های دیگر شهرستان نیز پیگیر بوده و درصورت تخصیص اعتبار دنبال خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: از اصلی‌ترین فعالیت‌های اقلیمی و محیطی برای حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی، انجام فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری است و در سال جاری ۴ حوزه آبخیزداری و با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه‌ی ملی تامین شده است.

انتهای پیام / م

در حوزه فولادمحله، بند‌های خاکی سپیدار و گنجه ۵۳۰ مترمکعب سنگ و ملات و بتن ریزی شد

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.