ورود توده بارشی به آسمان کردستان/کاهش دمای هوا ادامه دارد

بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد توده بارشی قدرتمندی بر روی کردستان عراق شکل گرفته که به تدریج آسمان کردستان را نیز فرا می‌گیرد.

ورود توده بارشی به آسمان کردستان/کاهش دمای هوا ادامه داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، براساس آخرین پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کردستان و با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی، تدوام فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز چهارشنبه در سطح منطقه پیش بینی شده است.

بارش باران همراه با رعد و برق و رگبار بیش از ۱۰ روز است که در کردستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود که کماکان بارش باران پائیزی در استان و این موج بارشی تا اواخر هفته جاری همچنان آسمان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بارش‌ها از اواخر مهر ماه و به صورت پراکنده آغاز شد و با گذشت زمان بر شدت این بارش‌ها افزوده شد و حتی در بعضی از شهر‌های استان کردستان نیز آب گرفتگی معابر را به دنبال داشته است.

شدت بارش‌ها در همان روز‌های اول به ویژه در شهرستان دیواندره و در شهر زرینه به حدی بود که باعث سفیدپوش شدن این منطقه در روز‌های پایانی مهر ماه شد و البته به صورت مستمر بارش تگرگ نیز در استان کردستان طی هفته گذشته گزارش شده است.

همچنین با توجه به تداوم بارش باران پاییزی ستاد مدیریت بحران استانداری کردستان چند روز پیش با توجه به اخطاریه‌های اداره کل هواشناسی استان آماده باش برای کلیه دستگاه‌های خدمات رسان را اعلام کرد.

بر همین اساس پیش بینی‌های لازم از سوی ادارات و سازمان‌های دولتی در سراسر کردستان صورت گرفته است تا در صورت وقوع سیلاب احتمالی در بعضی از نقاط استان، نهاد‌ها و ادارات خدمت رسان آمادگی لازم را برای مقابله با بحران و کنترل شرایط داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی کردستان در خصوص آخرین وضعیت و شرایط جوی استان کردستان گفت: بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده از امروز بتدریج شاهد ابری و مه آلود شدن آسمان، وزش باد شدید، در بعضی ساعات رگبار باران، رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ خواهیم بود.

رحیم صدیقی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها برای نواحی غربی همچون مریوان، سروآباد، اورامان، نواحی جنوبی بانه و منطقه سرشیو نسبت به سایر نقاط استان قابل توجه‌تر پیش بینی می‌شود.

او افزود: با توجه به این شرایط آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رخداد صاعقه‌های شدید در سطح استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان ادامه داد: همچنین بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده جو استان پایدار بوده و پدیده قابل ملاحظه در این مدت تنها شکل گیری مه صبحگاهی خواهد بود.

صدیقی یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز از صبح پنجشنبه بطور میانگین دما سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش داشته و مناطق سردسیر استان شرایط یخبندان شبانه و صبحگاهی را تجربه خواهند کرد و تا اواخر هفته آینده این شرایط ادامه خواهد داشت.

او به گرمترین و سردترین نقاط استان نیز در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و بیان کرد: براساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کردستان در شبانه روز گذشته سروآباد با ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه و دهگلان با یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان شناخته شده اند.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: همچنین در طول این مدت در سنندج مرکز این استان حداکثر دما ۱۸ درجه سانتیگراد و حداقل دمای هوا پنج درجه سانتیگراد ثبت شده است.

انتهای پیام/ز

پیش بینی وقوع یخبندان در هفته آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.