برگزاری رزمایش مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: رزمایش مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دوازدهم آبان ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

 محمودی زاوه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قاینات  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: هدف از اجرای این رزمایش آمادگی دستگاه‌ها در مقابله با بروز و شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزا است که با محوریت دامپزشکی انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه  در خصوص مانور آنفلوانزای فوق حاد که در هفته پدافند غیر عامل برگزار می شود افزود: اقدام هوشمندانه از عوامل اصلی در پدافند غیرعامل و یک راهبرد اساسی و کم‌هزینه برای مصون‌سازی کشور در برابر تهدید‌ها است.

 محمودی زاوه ادامه داد: اقدامات در راستای مقابله و پیشگیری از این بیماری به طور مستمر در حال انجام بوده و به صورت مراقبت و پایش بیماری در سطح مرغداری‌ها و آبگیر‌های شهرستان انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان قاینات بیان کرد: زمانی که بیماری وجود ندارد مهمترین وظیفه دامپزشکی پایش و مراقبت از این بیماری بوده و اعمال اقدامات پیشگیرانه در این حوزه با نظارت بر حمل و نقل طیور و فراورده‌های آن و پایش و مراقبت بیماری در حیات وحش است.

 او اظهار کرد: تعداد ۷۲ واحد مرغ گوشتی و ۶ واحد مرغ تخمگذار در این شهرستان وجود دارد که میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در سال حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و مرغ تخمگذار با ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه است.

انتهای پیام / ط ا

وجود ۷۲ واحد مرغ گوشتی در شهرستان قائن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.